wynalazki

W japońskim metrze uchwyty przesyłają reklamy do smartfonów z NFC

W tokijskiej kolejce podziemnej zazwyczaj jest tyle pasażerów, że trudno dojrzeć reklamy, którymi oblepione są wagoniki. Wszyscy zerkają za to na wyświetlacze swoich urządzeń mobilnych, więc firma Shunkosha postanowiła postawić na przekaz marketingowy wędrujący do smartfonów pasażerów.

Technologia polega na zakryciu uchwytów w metrze naklejkami Strappy. Wcześniej w tym samym miejscu umieszczano drukowane reklamy albo kody QR z przekazem marketingowym. Strappy są kompatybilne z FeliCa, czyli standardem NFC używanym w Japonii m.in. do ładowania kart zbliżeniowych służących jako bilety do metra. Tym razem zbliżenie smartfona z technologią NFC do uchwytu kieruje przeglądarkę w urządzeniu do artykułu z wiadomościami lub do reklamy.

W metrze nie ma zasięgu? Najwięksi japońscy operatorzy sieci komórkowych, czyli NTT DoCoMo, KDDI i Softbank już instalują nowe anteny w tunelach, więc ponad 8 milionów tokijczyków, którzy codziennie korzystają z metra, może wkrótce skorzystać z „rozrywki” w postaci Strappy.

Dotychczas przeprowadzono próby na dwóch liniach metra, których pasażerowie mogli za pomocą NFC dotrzeć do reklam biura podróży H.I.S. Czy będą kolejne kampanie – zależy od raportu o skuteczności próbnej wersji Strappy.

Rozwiązanie nie jest nawet zbyt nachalne, ponieważ z technologii będą korzystać tylko zainteresowani. Zważywszy, że w drodze do pracy mogą bardzo się nudzić, wielu z pewnością ściągnie adres strony zapisany na naklejce pod ich dłonią. [CNET, Japan Trends]


podobne treści