biznesgadżetynews

Valve chce wyznaczać standardy VR

Rzeczywistość wirtualna powoli staje się modna – Valve zapowiedziało, że już w przyszłym tygodniu udostępni deweloperom SDK, które ma ułatwić i zestandaryzować implementację technologii VR w grach komputerowych. Dodatkowo możemy spodziewać się prezentacji prototypu „niedrogiego sprzętu Virtual Reality”.

Niestety szczegóły nie są na razie znane, ale wygląda na to, że wspomniane wyżej SDK ma być elementem szerszego pakietu skierowanego do deweloperów pracujących nad grami na Steam Machines, który ma zostać zaprezentowany podczas rozpoczynających się 14 stycznia Steam Dev Days. Niejako przy okazji, Valve planuje zaprezentować prototyp urządzenia, które „pokaże do czego będzie zdolny niedrogi sprzęt Virtual Reality w ciągu kilku najbliższych lat.”

Ponieważ gogle VR nie stały się jeszcze popularnym urządzeniem peryferyjnym, można podejrzewać, że ten ruch Valve podyktowany jest chęcią ustawienia się w pozycji pośrednika pomiędzy deweloperami, a producentami sprzętu. Wszystko dzięki zaoferowaniu uniwersalnego SDK, które ułatwiłoby deweloperom implementację VR w swoich produktach. Valve ma już w tej kwestii pewne doświadczenie, ponieważ już od zeszłego roku współpracuje z ludźmi stojącymi za Oculus Rift. Ale nie jest powiedziane, że Valve nie zacznie współpracować również z innymi producentami, którzy, tak jak przykładowo Sony, chcą tworzy własne gogle VR. Miejmy nadzieję, że już w przyszłym tygodniu, dowiemy się więcej na temat planów Valve związanych z technologią wirtualnej rzeczywistości.


podobne treści