mobile

Użytkownicy Androida bardziej lojalni niż fani iOS

Pomimo podejmowanych co jakiś czas przez innych graczy prób, obecny rynek urządzeń mobilnych praktycznie składa się z dwóch platform. Pierwszą z nich jest Android, drugą iOS. Wydawać by się mogło, że wierniejszymi fanami może pochwalić się ten drugi system. Okazuje się, że jednak nie.

Choć kolejki, jakie ustawiały się przed sklepami Apple z okazji premiery kolejnej odsłony smartphone’a z jabłuszkiem wryły się głęboko w powszechną świadomość, jak wynika z badania przeprowadzonego przez Consumer Intelligence Research Partners, bardziej lojalni wobec swojej platformy są użytkownicy nie iOS, a Androida.

Co prawda jeszcze w 2014 roku było odwrotnie, ale z biegiem czasu lojalność wobec platform nieco się zmieniła. W grudniu 2017 roku lojalność użytkowników, mierzona jako procent użytkowników, którzy w USA w mijającym roku zmienili telefon i zostali przy poprzednim systemie operacyjnym, wyniosła w przypadku systemu Google 91 procent. Jeśli chodzi o użytkowników iOSa, współczynnik ten wyniósł 86 procent.

Jeśli chodzi o liczby bezwzględne, sytuacja robi się trochę bardziej skomplikowana. Ponieważ Android ma znacznie większą bazę użytkowników niż iOS, faktyczna ilość osób, które porzuciły Androida na rzecz systemu Apple jest większa, niż w odwrotnym przypadku.

Ilustracja: Flickr/Racchio

podobne treści