internetnews

Urządzenia mobilne dominującą siłą Facebooka

Analitycy Enders Analysis nie pomylili się – urządzenia mobilne zaczynają rządzić w Internecie. Z najnowszego raportu finansowego Facebooka wynika, że po raz pierwszy w historii użytkownicy serwisu częściej logowali się na stronie za pośrednictwem aplikacji mobilnych niż desktopowej strony WWW.

To chyba najciekawszy z wniosków, jaki nasuwa się po ujawnieniu i wstępnym przeanalizowaniu najświeższych wyników internetowego giganta. Najciekawszy, ale na pewno nie zaskakujący. Jeśli dobrze pamiętam, analitycy spekulowali na temat takiej ewentualności już od dłuższego czasu.

Co ciekawe – pomimo tego, że większość użytkowników serwisu już teraz loguje się do niego za pośrednictwem urządzeń mobilnych (150 milionów z nich korzysta z FB wyłącznie za pośrednictwem stosownych aplikacji), 77% dochodów z reklam nadal „wytwarza” desktopowa wersja strony www portalu. Choć różnica ciągle przemawia na korzyść komputerów stacjonarnych i laptopów – biorąc pod uwagę fakt, że kwartał wcześniej urządzenia mobilne zapewniały Facebookowi zaledwie 14% ogólnych dochodów z reklam, 23% i tak stanowi całkiem obiecujący wynik. Perspektywy, przyjmując, że trend wzrostowy zostanie zachowany, są zatem bardzo dobre.

Gwoli uzupełnienia – w poprzednim kwartale serwis odwiedziło ponad miliard unikalnych użytkowników, co stanowi około 25% wzrost w stosunku do rezultatu osiągniętego przez giganta w analogicznym okresie w roku ubiegłym. Choć przychody Facebooka wyniosły w świeżo zakończonym kwartale aż 1,59 miliarda dolarów (rok wcześniej – 1,13 mld), zyski netto firmy zatrzymały się na kwocie oscylującej w granicach „zaledwie” 64 milionów USD. Pomimo niewielkiego wzrostu na giełdzie – w handlu pozasesyjnym akcje internetowego kolosa potaniały o około 10%.


podobne treści