biznesgry

Unreal Engine w służbie czynnej

Epic Games słynie ze swoich silników Unreal Engine, które były już wykorzystywane w przeróżnych produkcjach. Ale nie na co dzień najnowszy silnik gry kończy w FBI i US Army. A dzięki podpisaniu porozumienia z deweloperem Virtual Heroes właśnie tak się stanie.

Virtual Heroes specjalizuje się w przygotowywaniu aplikacji, które mają uczyć użytkowników praktycznych umiejętności. W tym przypadku Unreal Engine 3 wykorzystany zostanie do stworzenia realistycznej symulacji, w której agenci oraz personel medyczny ćwiczyć mają reakcje w sytuacjach kryzysowych. FBI i US Army mają nadzieję, że dzięki bardziej realistycznym symulatorom ich pracownicy będą lepiej przygotowani do pełnienia swoich obowiązków.

Nie byłby to pierwszy raz, kiedy jakaś agencja rządowa USA korzysta z Unreal Engine. Kilka lat temu ten sam deweloper pracował na zlecenie NASA nad Moonbase Alpha. Jak nietrudno się domyślić, był to symulator podboju księżyca. Departament Obrony także wykorzystał straszą wersję silnika by stworzyć darmową serię gier America’s Army, które miały zwiększyć zainteresowanie służbą wśród potencjalnych rekrutów. Jednak oba te projekty były działaniami wizerunkowymi. Były skierowane do społeczeństwa a ich głównym celem było zainteresowanie szerszej publiki konkretnym tematem.

W tym wypadku jest inaczej. Epic Games oraz Virtual Heroes stworzyć mają realistyczne symulacje, na których uczyć mają się przyszli specjaliści z wielu dziedzin. Wszystkie szczegóły nie są jeszcze znane, ale wiadomo już na przykład, że powstaje aplikacja, dzięki której medycy mają ćwiczyć znieczulanie. Na zlecenie akademii FBI powstaje multiplayer – symulator miejsca zbrodni, w którym nowi agenci mają szkolić spostrzegawczość. Na ukończeniu jest już HumanSim, program, w którym personel medyczny ma nauczyć się procedur medycznych.

Epic nie podaje ile w tych konkretnych przypadkach zarobił na licencjach. Zapewne niemało.

[Unreal Engine]


podobne treści