internet

UK: młodzież nie widzi różnicy pomiędzy reklamami a wynikami wyszukiwania

Młodzi ludzie zazwyczaj instynktownie świetnie radzą sobie z technologią. Ale okazuje się, że sama umiejętność obsługi komputerów i smartphone’ów nie przekłada się znajomość niuansów, jakimi rządzi się Sieć. A przynajmniej nie w Wielkiej Brytanii.

Ofcom, brytyjska organizacja konsumencka działająca w obszarze telekomunikacji, postanowiła przyjrzeć się temu, w jaki sposób dzieci korzystają z Internetu. Nie byłoby to pierwsze tego typu badanie, tym razem jednak badacze zadali trochę inne pytania i sprawdzili między innymi, w jaki sposób młodzi ludzie postrzegają reklamy, które w nieunikniony sposób towarzyszą im online. Wyniki okazały się być zatrważające.

W grupie wiekowej od 12 do 15 lat, mniej niż jedna trzecia (31%) przebadanych osób była w stanie odróżnić wyniki sponsorowane od wyników wyszukiwania Google. Wśród dzieci w wieku od 8 do 11 lat było ich jeszcze mniej, bo tylko 20 procent. Wygląda to bardzo kiepsko zwłaszcza, że 19 procent ze starszych badanych było przekonanych, że wszystko, co pojawi się w wynikach wyszukiwania musi być prawdą, a mniej niż połowa (46 procent) przebadanych dzieci była świadoma tego, że Google utrzymuje się właśnie z reklam.

„Internet pozwala dzieciom bawić się, odkrywać nowe informacje i utrzymywać kontakt z rodziną i znajomymi, ale ci ‚digital natives’ nadal potrzebują pomocy w zdobyciu wiedzy potrzebnej do nawigacji w cyfrowym świecie,” stwierdził James Thickett, szef działu badawczego Ofcom w rozmowie z Financial Times.

Zdjęcie: Flickr/porschelinn


podobne treści


Logotomia.com.pl – Tworzymy grafikę użytkową dla firm i organizacji, wydarzeń i produktów.>>>



BrowarPerun.pl – Nowy browar rzemieślniczy!


Kolorydnia.pl – Blog kobiecy – kultura, rozrywka, fitness, lifestyle.