biznesportale społecznościowe

Udany debiut giełdowy Twittera

Na nowojorskiej giełdzie NYSE zadebiutował wczoraj Twitter (TWTR). W odróżnieniu od Facebooka, którego zeszłoroczny debiut giełdowy naznaczony był problemami, Twitter poradził sobie dużo lepiej – po pierwszym dniu cena jego akcji podskoczyła o 73 procent i osiągnęła pułap 44,90 dolarów.

Założony w 2006 roku Twitter sprzedał swoje akcje po 26 dolarów za sztukę, dzięki czemu udało mu się zdobyć 1,8 miliarda dolarów, które mają zostać przeznaczone na inwestycje. Właścicielom serwisu społecznościowego zależało na tym, by już od samego początku jego radziły sobie lepiej niż akcje Facebooka. Dlatego cena emisyjna została ustalona dość nisko.

I rzeczywiście, pierwszy dzień okazał się być sukcesem. Można nawet powiedzieć, że debiut ten przebiegł dokładnie odwrotnie niż w przypadku Facebooka, który co prawda zebrał dzięki debiutowi giełdowemu 16 miliardów dolarów, ale ceny jego akcji zaczęły spadać już pierwszego dnia, a amerykańska US Securities and Exchange Commission rozpoczęła śledztwo w sprawie firm zaangażowanych w ten debiut. Dodatkowo NASDAQ musiał zapłacić 10 milionów dolarów grzywny z powodu problemów technicznych, które nie pozwalały na sprawne handlowanie akcjami Facebooka. W przypadku Twittera wszystko przebiegło zgodnie z planem.

„Przygotowywaliśmy się do tego przez ostatnie kilka tygodni,” stwierdził wczoraj wiceprezes NYSE Scott Cutler. „Właściwie mieliśmy dziś cztery debiuty i wszystkie przebiegły bardzo dobrze.”

Sam Twitter co prawda nadal nie zarabia na siebie, ale prognozy mówią, że w najbliższej przyszłości jego przychody wyniosą 500 milionów dolarów. Dla inwestorów jest to najwyraźniej dobry znak. Dla użytkowników, wejście Twittera na giełdę oznacza, że firma będzie musiała zadowolić inwestorów i zarobić jak najwięcej.


podobne treści