biznesnews

Uber wprowadza szkolenia dla kierowców

Polski oddział Ubera ogłosił, że zamierza wyjść naprzeciw oczekiwaniom swoich klientów i wprowadzi dla kierowców szkolenia. Obejmować będą one szeroki zakres tematów, od kursów języka polskiego do kursów pierwszej pomocy.

Szkolenia są elementem szerszych zmian, które wiążą się z wdrażaniem w firmie Kodeksu Postępowania Partnerów, który obliguje wszystkich partnerów korzystających z aplikacji Uber oraz Uber Eats do przestrzegania polskiego prawa oraz wewnętrznych zasad firmy. Jest to działanie prowadzone w całej Europie Środkowo-Wschodniej, które ma przyczynić się do poprawienia stosunków zarówno z kierowcami jak i klientami.

Zapisy zawarte w Kodeksie Postępowania zostały podzielone na kilka kategorii, obejmujących między innymi takie tematy jak zakaz dyskryminacji, prawa kierowców i dostawców, wynagrodzenie, bezpieczeństwo i ochrona zdrowia, a także procedura dotycząca skarg, z którymi musi zapoznać się i których winien przestrzegać każdy partner współpracujący z Uberem. W przeciwnym razie może stracić dostęp do platformy.

Ale to nie wszystkie zmiany, jakie wprowadzi w najbliższym czasie Uber. W odpowiedzi na sygnały od kierowców, od maja ruszają skierowane do nich bezpłatne kursy. Tematyka kursów będzie szeroka i obejmować będzie ona zarówno szkolenia językowe jak i dotyczące form zatrudnienia, polskich podatków czy udzielania pierwszej pomocy.

Kursy będą oferowane w pierwszej kolejności kierowcom i kurierom, którzy potrzebują ich najbardziej, czyli na przykład z powodu problemów w komunikacji otrzymują niskie oceny od klientów. Szkolenia będą prowadzone na platformach, takich jak Taxcare, e-polish.eu i Busuu.com.

„Jako dostawca jednej z najpopularniejszych aplikacji do mobilności miejskiej w Polsce rozumiemy, że bycie partnerem dla miast wiąże się z wielką odpowiedzialnością. A ta zaczyna się od kierowców i kurierów korzystających z aplikacji Uber. Chcemy mieć pewność, że kierowcy, którzy zdecydowali się na współpracę z Uberem poprzez partnerów, na każdym kroku czują wsparcie z naszej strony oraz dysponują zarówno wiedzą, jak i narzędziami, dzięki którym będą mogli tę współpracę ocenić,” mówi Ilona Grzywińska-Lartigue, Dyrektor Komunikacji w Europie Środkowo-Wschodniej w Uberze.

Zdjęcie: Flickr/joakim

podobne treści