aplikacjeportale społecznościowe

Twitter chce uruchomić własną aplikację muzyczną

Kiedy w zeszłym roku Twitter kupował technologię od We Are Hunted, miał ku temu dobry powód. CNET donosi, że jest nim chęć uruchomienia własnej aplikacji muzycznej.

Rzeczywiście robi się coraz gęściej na rynku aplikacji muzycznych. Najpierw startupy przetarły drogę do zarabiania pieniędzy, teraz YouTube (a właściwie Google) i, najwyraźniej Twitter, postanowiły dobrać się do swojego kawałka tortu.

Nowa aplikacja o której mowa, nazywać się będzie Twitter Music i powinna zadebiutować na iOS już pod koniec tego miesiąca. Według informacji serwisu, będzie ona czerpała garściami z informacji na temat muzyki, którymi dzielić się będą osoby obserwowane  na Twitterze przez użytkowników, więc w dużej części będzie spełniać zadania aplikacji służącej do odkrywania nowej muzyki.

Źródła, na które powołuje się CNET twierdzą, że samo odtwarzanie muzyki odbywać się będzie dzięki zasobom Soundcloud. Technologia zakupiona od We are Hunted wykorzystana zostanie do odnajdywania interesującej muzyki.

Twitter Music ma mieć cztery główne zakładki. W ‚Suggested’ użytkownicy znajdą piosenki i artystów, którzy są obserwowani przez ludzi, których obserwuje dany użytkownik. W zakładce #NowPlaying znajdować się mają linki do utworów, które zostały przez użytkowników Twittera wrzucone z tym tagiem. Pracownicy We are Hunted już od jakiegoś czasu używają tego tagu. W zakładce ‚Popular’ użytkownicy będą mogli, o dziwo, znaleźć piosenki, które są aktualnie popularne a zakładka ‚Emerging’ ma działać w analogiczny sposób tylko dotyczyć artystów.

Brzmi interesująco. Albo Twitter robi przemyślany krok w stronę przekształcenia się w dużą firmę medialną, albo pogubił się już do tego stopnia, że nie wie w jakim kierunku podążać. W obu przypadkach czekają nas w przyszłości interesujące wieści.


podobne treści