grynews

Tryb 3D odbije się na grywalności PlayStation 3

Zgodnie z zapowiedziami firmy Sony, możliwa będzie gra w trzech wymiarach na konsoli PlayStation 3. Pierwszymi zapowiedzianymi grami są Super Stardust HD and WipEout HD.

Gry będą wyświetlane w trzech wymiarach z prędkością 30 klatek na sekundę w rozdzielczości 720p. Dla przykładu, WipEout HD jest przystosowany do działania w jakości 1080p (z prędkością 60 klatek na sekundę), jednak  przejście w tryb 3D spowoduje znaczne obniżenie płynności obrazu oraz samej grywalności.

Niebywały jest fakt, że gra już od pewnego czasu gotowa, nagle będzie musiała zacząć pracować na zwiększonych obrotach, do których nie została przygotowana przez twórców gry. Dwukrotnie większa ilość klatek do wyświetlenia (po jednej na każde oko) oraz renderowanie grafiki w czasie rzeczywistym może przysporzyć programistom gier zbyt dużo pracy. Na dłuższą metę, wprowadzenie trzeciego wymiaru może okazać się zwyczajnie nieopłacalne. [Mark Wilson/giz, Eurogamer, Slashdot]


podobne treści


  • groovemanager

    A po co to komu teraz potrzebne? Przyjdzie na to czas, zbyt duży szał na raz…poza tym trwójwymiar już lansowano w latach 50-tych i 80-tych i jakoś ani razu się nie przyjął.

  • Rafał Tomański

    może, żeby poczuć się groovy, funky i jazzy ;)

  • Anonim

    @groovemanager – niby tak ale wtedy technologia była troszkę inna, na start nikomu nie śniły się telewizory 50 cali :)

  • blabla

    dziwne, 7 procesorów czy ile tam, dwa dedykowane GPU od NVIDII i są z tym problemy?? dziwne ^2

  • ktos

    to nie problem CPU czy GPU tylko HDMI w starej wersji 1.2, 1.3 ktore nie jest w stanie przeslac takiej ilości danych. dlatego obniza sie rozdzielczość do 720p. 3D to nic innego jak 2x ten sam obraz