news

Technologia bardziej natrętna od namolnych sprzedawców

Myśleliście, że może denerwować sprzedawczyni pojawiająca się przy nas
sekundę po tym, jak sięgniemy po coś w sklepie? Tak, ale może być
jeszcze gorzej.

Sklep Vanquish w tokijskiej dzielnicy Shibuya zamontował w dziale męskim system, który atakuje klientów tuż po podniesieniu wieszaka z ciuchem. Technologia opiera się na zamontowanych w wieszakach etykietach RFID. Chcąc czy nie chcąc, zakupowicze zostają uraczeni prezentacją produktu na ekranie LCD nad półką.

To tylko początek systemu opracowanego przez firmę Teamlab. Można go jeszcze bardziej zintegrować np. z oświetleniem i muzyką w sklepie. A gdyby od razu móc zobaczyć na ekranie, jak wyglądalibyśmy w tym ciuchu? Potrzebne byłyby jeszcze kamerki, ale to może się przyjąć.

Dzięki inteligentnym wieszakom, sklep otrzymuje też informację o tym, które egzemplarze są oglądane przez klientów i jak często ów ogląd kończy się zakupem. Stąd tylko krok do opracowania lepszych metod sprzedaży. [Teamlab, CScout Japan]


podobne treści


  • jacus2001

    super sprawa

  • miki2u

    juz to widze, idziesz kupic sobie nowa pare gaci i nagle caly sklep widzi i wie ze kupujesz bokserki – ludzie troche prywatnosci