biznessmartfony

„Taktyczny re-branding” HTC

Wczoraj HTC pokazało swoje nowe smartphone’y z Windows Phone 8 - 8X i 8S, które mają być urządzeniami promującymi ten system operacyjny. W takiej sytuacji można oczekiwać, że Nokia będzie miała coś do powiedzenia.

I rzeczywiście, Chris Weber, szef marketingu Nokii, wypowiedział się w tej sprawie choć w dość stonowanych słowach. Stwierdził on, że pojawienie się nowych smartphone’ów HTC jest „dobrą wiadomością dla ekosystemu Windows Phone 8″, ale i tak nie są one znacząca konkurencją dla Nokii Lumia:

„Dzisiejszy dzień przyniósł dobre wiadomości dla ekosystemu Windows Phone. Podczas gdy inni decydują się na taktyczny re-branding swoich produktów, Nokia posiada wiodącą linię – nazywamy ją Lumia – skupioną tylko na Windows Phone. Dzięki Lumii tworzymy naprawdę wyróżniające się produkty, które posiadają na przykład technologię PureView, nawigację, bezprzewodowe ładowania czy Nokia Music. A dopiero zaczęliśmy!”

Po szefie marketingu nie można się było spodziewać niczego innego jak tylko entuzjastycznego podkreślania zalet swojego produktu i pomniejszania osiągnięć konkurencji. Najprawdopodobniej Nokia i HTC będę w ten sposób podgryzać się jeszcze przez jakiś czas. Szkoda tylko, że nie dowiemy się raczej co było prawdziwym powodem tego, że Microsoft postanowił nagle postawić na HTC.

[The Verge]


podobne treści