biznes

Sztuczna inteligencja ma pomóc w pracy PZU

Algorytmy sztucznej inteligencji dotarły nawet do polskich firm. Powszechny Zakład Ubezpieczeń poinformował o zakończeniu pilotażowego projektu wykorzystania sztucznej inteligencji w likwidacji szkód komunikacyjnych.

Podczas programu pilotażowego prowadzonego przez PZU algorytmy sztucznej inteligencji zajmowały się między innymi weryfikacją dokumentacji dotyczącej szkód komunikacyjnych. Analizie poddane zostały kosztorysy i dokumentacja zdjęciowa ponad 20 tysięcy zgłoszonych incydentów. Algorytmy testowane przez ubezpieczyciela były w stanie analizować zdjęcia szkód, identyfikować na nich uszkodzoną część samochodu, określić zakres uszkodzenia i zakwalifikować ją do wymiany lub naprawy. Według PZU wszystko to w czasie około 30 sekund.

Nowy system, który po pomyślnym zakończeniu testu zostanie wdrożony przez PZU, ma ponadto selekcjonować znaczną większość (nawet 90 procent) dokumentacji potrzebnej do obsługi szkody. Pozostałe 10 procent sztuczna inteligencja ma kierować do specjalistycznej analizy wykonywanej bezpośrednio przez pracowników firmy. Według ubezpieczyciela, oparty na algorytmach sztucznej inteligencji system weryfikacji dokumentacji technicznej pozwoli na znaczne przyspieszenie czasu obsługi szkody.

To nie koniec innowacji w PZU. Ubezpieczyciel zainteresowany jest również współpracą ze startupami oferującymi rozwiązania dotyczące wykorzystania dużych zbiorów danych, cyfryzacji procesów oraz nowych interakcji z klientami.

podobne treści