aplikacjeinternetnews

Spotify posiada już 10 milionów płacących subskrybentów

Mimo, że konkurencja robi wszystko, by powiększyć przynależny sobie kawałek tortu, zdaje się, że Spotify jeszcze długo pozostanie prawdziwym dominatorem rynku streamingowych serwisów muzycznych. Przedstawiciele internetowego kolosa pochwalili się wczoraj w specjalnym oświadczeniu, że subskrypcję na ich flagową usługę wykupiło już ponad 10 milionów aktywnych użytkowników.

Oznacza to, że twórcom serwisu udało się podwoić liczbę kont premium, jaką mogli pochwalić się jeszcze półtora roku temu. Jak prezentuje się ona na tle najgroźniejszej konkurencji Spotify? Wbrew pozorom, odpowiedź na to pytanie nie jest wcale taka prosta i opiera się w pewnej mierze na z natury niedokładnych domysłach. Wiadomo, że pod koniec zeszłego roku, dwaj poważni rywale serwisu – Rdio i Deezer – dysponowali odpowiednio 6 i 5 milionami użytkowników premium, których grono zapewne uległo do dziś mniej lub bardziej znacznemu powiększeniu. Wydaje się jednak, że najzwyczajniej w świecie w nie mogło być ono na tyle duże, by zachwiać ustalonym w ostatnich latach układem sił w branży. A skoro tak, powstały w Szwecji serwis najpewniej pozostaje dominatorem w swoim sektorze rynku szeroko pojętych usług muzycznych.

Oczywiście taki, a nie inny stan rzeczy może kiedyś drobnemu bądź poważniejszemu przekształceniu. Tak duża przewaga Spotify wynika m.in. z jego wciąż poszerzającej się, globalnej dostępności, która prędzej czy później stanie się także atutem jego rosnących w siłę oponentów, nierzadko mogących już teraz rywalizować z serwisem pod względem jakości oferowanych usług. Nim tak się jednak stanie, warto wiedzieć, że detronizacja wciąż pozostaje melodią bliżej nieokreślonej przyszłości, a sam król ma się całkiem dobrze.

Źródło: Engadget.com


podobne treści