internet

Spotify idzie na wojnę z adblockerami

Spotify ma już dość użytkowników, którzy blokują reklamy. Dlatego od teraz usługa będzie po prostu banować takie osoby.

Zmiana jest konsekwencją raportu analitycznego dotyczącego zachowań użytkowników usługi, jaki wykonano za rok 2018. Analitycy zauważyli, że ponad dwa miliony darmowych użytkowników usługi korzysta z różnego rodzaju adblockerów, by zablokować reklamy serwisu. Biorąc pod uwagę, że darmowych użytkowników Spotify było w tym okresie około 70 milionów (łącznie z płacącymi subskrybentami, których reklamy nie dotyczą usługa ma około 157 milionów użytkowników), wydaje się to być niewiele, ale serwis woli dmuchać na zimne.

Już w ubiegłym roku, po wykryciu u kogoś oprogramowania blokującego reklamy Spotify zawieszało konto i przesyłano informację z prośbą o usunięcie niechcianych narzędzi. Dopiero kiedy użytkownik nie zastosował się do „sugestii”, konto banowano. Teraz serwis nie będzie dawał takich ostrzeżeń – od 1 marca będzie po prostu banował takie konta.

Odpowiednie zmiany pojawiły się już w angielskim regulaminie świadczenia usług, do którego dodano nowy podpunkt, zgodnie z którym „obchodzenie lub blokowanie reklam w serwisie Spotify oraz tworzenie lub dystrybucja narzędzi przeznaczonych do blokowania reklam w serwisie” będzie karane banem.

podobne treści