biznestablety

Słaba sprzedaż tabletów Surface

Jak podaje agencja Bloomberg, od czasu październikowego debiutu Surface, Microsoft sprzedał jedynie 1,5 miliona sztuk tego tabletu w obu wersjach.  

Dane, które zostały przekazane przez jak zwykle „dobrze poinformowane źródła”, nie są zbyt korzystne dla giganta z Redmond. Od 26 października, czyli od dnia premiery Surface RT, Microsoft sprzedał bowiem jedynie 1,1 miliona sztuk tego tabletu. Jak łatwo policzyć, Surface Pro, który zadebiutował trzy miesiące później, sprzedał się do tej pory w liczbie 400 tysięcy sztuk. Statystycznie Microsoft sprzedaje więc prawie 8 tysięcy tabletów Surface RT oraz 12 tysięcy tabletów Surface Pro dziennie.

Liczby te są dużo niższe niż spodziewał się tego Microsoft, który zamówił podobno 3 miliony sztuk samego Surface RT. Dla porównania w ostatnim kwartale zeszłego roku Apple sprzedało prawie 23 miliony iPadów. Ale, powiedzmy sobie szczerze – Microsoft to nie Apple.

Pomimo niezbyt optymistycznych danych na temat sprzedaży swoich tabletów, Microsoft nie zamierza na razie kończyć swojej przygody z nimi. Nawet jeśli sprzedaje się mniej urządzeń niż początkowo zakładano. Biorąc pod uwagę, że Surface jest tabletem drogim, Redmond i tak wychodzi na swoje. The Next Web szacuje, że w ciągu roku Microsoft zarobi na nim nawet miliard dolarów.

A to jest już wystarczającą zachętą do tego, by firma nadal interesował się tabletami. Zwłaszcza, że z powodu konkurencji ze stromy urządzeń mobilnych, spada sprzedaż komputerów, na których można zainstalować tradycyjnego Windowsa.


podobne treści