nauka

Sekwencjonowanie DNA takim samym produktem jak proszek do prania?

Czasy się zmieniają a technologie, które jeszcze nie tak dawno temu wymagały ogromnych wydatków na badania naukowe, stają się dostępne dla przeciętnego obywatela. Przykładem niech będzie sekwencjonowanie DNA, które staje się coraz bardziej popularne. Do tego stopnia, że amerykańska firma 23andMe postanowiła zacząć reklamować swoje usługi w telewizji.

Z punktu widzenia marketingu, sekwencjonowanie DNA jest najwyraźniej takim samym produktem jak proszek do prania czy abonament telefoniczny. A ponieważ reklama jest dźwignią handlu, kalifornijska firma 23andMe, która zajmuje się komercyjnym sekwencjonowaniem DNA od siedmiu lat, postanowiła reklamować swoje produkty w amerykańskiej telewizji. Za jedyne 99 dolarów (plus 95 dolarów jeśli koniecznie chcecie zamówić przesyłkę do Polski), otrzymacie zestaw do pobrania próbek śliny, które należy odesłać do siedziby firmy w załączonym i opłaconym już opakowaniu.

Przedstawiciele firmy twierdzą, że celem ich kampanii „jest edukacja konsumentów oraz podniesienie ich świadomości na temat potencjału jaki wiąże się z osobistą genetyką.” Same reklamy pojawiły się dzisiaj i będą emitowane do końca roku. Na rok 2014 23andMe planuje kolejną kampanię reklamową wykorzystującą spoty telewizyjne.


podobne treści