newssztuka

Samurajska obrączka

Biżuteria wyrabiana tą samą techniką, co samurajskie miecze, składa się z 30 warstw metali. James Binnion opanował japońską metodę obróbki metali mokume gane i tworzy za jej pomocą obrączki. Każda sztuka jest całkowicie jedyna w swoim rodzaju.

Mokume gane polega na łączeniu warstw różnych metali, które przenikają przez całą objętość przedmiotu. Kiedyś wykonywano w ten sposób samurajskie miecze. Technika nie jest łatwa, ale Binnion radzi sobie świetnie, korzystając z nowoczesnych udogodnień. Nie potrzebuje już na przykład… opalanego węglem drzewnym paleniska. Ma elektryczne. [Brian Barrett/giz, James Binnion, Core77]


podobne treści


  • Lukasz Xrs

    w Polsce tez mamy takiego magika :]

    http://www.mokume.com.pl/

    chociaż mi się udało na allegro znaleźć

  • info

    Drewno Grained Metal: Mokume-Gane © Hiroko Sato Pijanowski & Gene Michael Pijanowski
    Mokume-Gane dosłownie przekłada się na średnie drewna grained metal. Technika opracowania wzoru podobnie jak ziarno drewna Rexeda metalu jest wynikiem zasady rozpowszechniania, klejenie warstw metalu, bez użycia lutu i topnika, przy użyciu co najmniej dwóch różnych metali kolorowych i stopów zgodne w swoich właściwości plastyczności i ciągliwość. Dyfuzji następuje przez nacisk i / lub ciepła, co powoduje pobudzenie i splatać się z cząsteczek, atomów, jonów itp., w interfejsy z metalu i / lub arkuszach stopu. Nowa molekularna struktura krystaliczna jest tworzony między każdym z płytkowe lub warstwy, stając się następnie jednorodnej masy. Wzory takich jak zboża drewno to można osiągnąć po przemian rzeźbiarskich i kucia, co topografię. Nie ma ograniczeń co do wielkości, grubości i struktury. Mokume-Gane mogą być wykorzystane w metalsmithing, budownictwo, tłoczony i gonić, lub jako wkładka do materiałów lub do inkrustowane. Można zwiększyć lub sam być biżuterię lub Holloware. W Japonii jest wykorzystywany przede wszystkim w tworzeniu Holloware. Mokume-Gane był unowocześniane przez Denbei Shoami (1651-1728), który żył i pracował przez większość życia w prefekturze Akita północno-zachodniej Japonii. Był znakomitym rzemieślnikiem, który otrzymał pozwolenie na używanie nazwy Shoami z Shoam Szkoły, który rozpoczął się w Kioto w latach 1500′s. Był także wspierany przez Satake który był wówczas Kaimyo (pana feudalnego) w obszarze Akita. Mokume-Gane wynalazek Shoami, ale to tylko jeden z aspektów jego twórczości. Należy zdać sobie sprawę, że był także historycznie ważne rzemieślników, którzy produkowali przykładów doskonałej stali, mebli miecza i osprzęt miecz rzeźbiarskich i intarsji. Początkowo Shoami nazwał technika Guri Bori gdyż wzór na jego pierwszy Mokume kolorowych-Tsuba Gane było jak Guri, która jest jedną z technik Tsuishu w pracy z lakierami (Urshi), pochodzących w starożytnych Chinach. Tsuishu jest jedną z technik, gdzie wzorce są osiągane przez rzeźbienia w grube warstwy różnokolorowych lakierów, gdy modele linii są tworzone, to dalej Guri. Od miecza co wpływa Denbei Shoami że kolorowych laminatów może być połączone, aby stworzyć struktury podobne do lakieru pracy. Później nazwę tego wzorca Mokume-Gane. Jego najstarszy pracy w Mokume-Gane był używany w Kizuka (rękojeść miecza) za pomocą złota, srebra, Shakudo i miedź. Technika ta była także nazywana Itame-Gane lub Yosefuki. Nie ma wątpliwości, że Denbei Shoami wpłynęła swordsmith i dostosować te zasady Forge spawania rozpocząć Mokume-Gane. Powodem tej techniki opracowane w Japonii, nie tylko ze względu na wysoko rozwinięte umiejętności swordmaking, ale zrozumienie hutnictwa i wielu umiejętności wśród metalsmiths. Unikalne istnienia kolorowych stopów zatrudnionych przez japońskich rzemieślników była przyczyniają się do wymiany informacji i znaczne dostępność materiałów, które przyczyniły się do rodzenia Mokume-Gane. Jest to jeden z przykładów Mokume-Gane przez Soko Hirata, a następnie profesor w podziale gromadzenia Uniwersytecie Sztuk Pięknych w Tokio na początku 1900′s. Sonyusai Yoshida, podczas gdy uczeń prof Hirata, wyprodukowanych zbiór prac z wykorzystaniem Mokume -Gane. Yoshida ostatecznie został profesorem w tej samej szkole. Rektor Uniwersytetu, Naohiko Masaki nazwie technika Kasumi-Uchi. Jednak jest powszechnie znane jako Mokume-dziś Gane, ponieważ większość modeli utworzonych naśladować drewna. Nie są znane przykłady z historii tej szczególnej metody rozpowszechniania materiałów, do produkcji kolorowych wzorów nieodłącznie związane ze strukturą, inne niż w Japonii. Najbliższe Przykładem może być Sheffield Plate zrobione w Wielkiej Brytanii od 1740 poprzez 1870′s. Sheffield Plate jest okładzina srebro na miedzi lub srebra niklu (Niemcy srebrny) i była wykorzystywana do zupełnie innych powodów, w szczególności w celu ograniczenia kosztów zawartości srebra w produkcie. Innym przykładem Mokume-Gane będzie w centralnym ogniwem łańcucha biur przewidzieć burmistrz Preston, Lancashire, Wielka Brytania, Sir Alfred Gilbert w 1887/88. Proces ten dokonuje się przy pomocy lutu i topnika i jest zasadniczo inne podejście. W lutowania stosowania Mokume proces Gane, problemy z kieszeni powietrznej, pękanie i łuszczenie występuje. Jego ograniczenia są w zasadzie, że nie można skutecznie tworzy lub podniesiony do skomplikowanych kształtów z powodu lutu siebie i innych podkreśla nakazała w Rexeda metal, jeśli nie jest zgodna w ciągliwość. Autorzy rozpoczął badania nad Mokume-Gane w Japonii na początku 1970, po badaniu przylutowane Mokume czasie połowy do końca 1960′s. Możliwość zapoznania się i udziału w tej techniki z Norio Tamagawa, Gyokumei Shindo i Masatoshi Yagihara, w ten sposób propagowali tradycyjny sposób Mokume-Gane. Falę zainteresowania dotarło do rzemieślników z Zachodu, ze względu na podobieństwo charakteru dyfuzji, metale i / lub stopy, które można trzymać się razem bez lutu lub strumień i nie pochodzą od siebie. Kilka uniwersytetów w Stanach Zjednoczonych badania nad tą metodą i rozwijać możliwości w rozwoju struktury i wykorzystywać nowe materiały, w szczególności na University of Southern Illinois w Carbondale i University of Michigan. Zaangażowanych w proces tworzenia Mokume-Gane zostaną wprowadzone w połączeniu metody innowacje w Japonii i rozwiniętych od tych tradycyjnych metod w Stanach Zjednoczonych. Po wybraniu więcej niż dwóch różnych materiałów kolorowych do stosowania, ich grubości i wielkości, liczby warstw, a kolejność jest ułożone, pocięte na pożądany kształt: kwadrat, okrągłe lub prostokątne. Usuń wszelkie zadziory, które można znaleźć na brzegu każdego arkusza z surowca pliku. Arkusze powinny być wyżarzana, spłaszczone i marynowane. Z węglika krzemu lub papier ścierny lub płótno, przecierać od ciężkich utleniania lub zanurzyć w roztworze równa ilości kwasu azotowego i wody i dobrze wypłukać w wodzie. Użycie drobny proszek pumeks z opuszki czyszczenie lub innych substancji, aby odtłuścić wszystkie powierzchnie. Stosu arkuszy w kolejności stron postępowania ostrożnie, aby uniknąć ponownego wprowadzenia smaru. Przygotować dwie łagodne blach stalowych, około 6mm grubości, które działają jako moment lub elementów ciśnieniowych. Wytnij je co najmniej jeden cal większe w każdym kierunku niż laminatów i wiercić w montażu. W przypadku blach stalowych są nowe, farby z maszyny do pisania i korekty płynu ochra żółta, jak blach stalowych może przykleić się do metali kolorowych w trakcie procesu dyfuzji. Akt płyty jak waga, zapewniając ciśnienie, jak i radiatora. Zamontować płyty moment, warstw metali i / lub stopy z nakrętki i śruby równomiernie i tak mocno, jak to możliwe. Jeżeli srebrny lub stopy srebra stosowane są te powinny być umieszczone w polu stali. Pole stal utrzyma bardziej równomierne rozłożenie ciepła i będzie warstw zsuwaniu podczas pocenia lub rozproszone występuje. Łagodny polu stali ok. 1mm do około ,8 mm grubości jest zawierają srebro laminatów. Dno wymiar polu powinny być tej samej wielkości, laminaty, a wysokość powinna być nieco niższa niż całkowita wysokość stosu dla maksymalnej wysokości ciśnienia mają być zastosowane. Polu stali powinna mieć okno, lub otwarcie na przynajmniej po jednej stronie, tak aby ciepło generowane kolory mogą być obserwowane szerzyć. Zaleca się, aby dodać srebro pomiędzy każdym poziomie pozostałych laminatów, z powodu srebrny dolna temperatura topnienia w stosunku do miedzi, Kuromi zadania lub Shakudo. Diffusion Dyfuzja odbywa się w kowalstwo kuźnia przy użyciu koksu jej zdolności do wyprodukować wystarczającej ilości ciepła atmosfera i redukcji. Zbudować trzy ściany boczne ze standardowym cegły ognia. Miejsce blachy na górze ściany murowane ognia do pełnienia funkcji dachu zawierać ognia bardziej efektywnie. Ignite koksu i pozwala nagrywać w połowie lub więcej. Gdy istnieje silny ogień, i obejmuje całą jamę produkowane przez boczne ściany, wstawić montażu w ogień. Płomień powinien być teraz wytwarzania atmosfery redukcja sprzyjających dla dyfuzji. Heat moczyć przez około 10 do 20 minut, w zależności od masy, czyli 20 warstw 10cm x 10cm x 1,6 mm potrwa około 10 minut do rozproszonych. To jest dobry pomysł, aby włączyć montażu na kilka razy w kuźni podczas dyfuzji, gdy na dole montaż czerwony kolor na równomierne rozprowadzanie ciepła. To jest do zrobienia w płomieniach ognia, aby uniknąć utleniania metalu. Kiedy laminatów na czerwono-pomarańczowe, obrócić montażu często, jak będzie to wkrótce zacznie się pocić. Gdy kolor cały zespół jest prawie pomarańczowy kolor, wyjąć z kuźni i cięcia śrub i nakrętek off szybko z zimną dłuta. Gdy polano to jeszcze czerwone, gorące wypracowania od zewnętrznej krawędzi do środka, aby uniknąć podziału. Kiedy mamy do czynienia ze srebra jako laminatu, trzeba oglądać tylko w srebrnym dyfuzji. Czasu jest prawie taka sama jak w przypadku miedzi i jej stopów. To jest dobry pomysł, aby miejsce na poziomie montażu w kuźni, w przypadku gdy zaczyna się topić. Kiedy pocenie srebro, stop ogrzewania natychmiast usunąć z kuźni powoli, poziom montaż i miejsce na kowadło do ostygnięcia i ugruntować. Przejdź do odcięcia śrub i nakrętek. Usuń z pola kęsów stalowych i stworzyć przy srebra zawarte dyfuzji na czarno ciepła, energii cieplnej, w którym wszystkie czerwone ciepła jest rozpraszana. Nie gorącej kuźni na czerwonym ciepła srebra zawarte kęsów, może to spowodować pęknięcie całej kęsów. Po laminatów udało rozproszonego, przycinanie wszystkich stron piła do metalu lub piły władzy. Cracking mogą pojawić się w kolejnych kucie ze względu na możliwość utleniania na krawędziach i nierówne układania. Wzorzec rozwoju Po dyfuzji i przycinanie krawędzi, zmniejszyć przez kucie do żądanej grubości odpowiedniego wzoru; 7mm do 5mm jest zalecane. Istnieje szereg procedur mających na celu opracowanie i kontrola wzorców. Tradycyjnie, model jest produkowany przy użyciu Hatsuri-Tagane, który jest cięcie dłuta w kształcie oderwać drewna lub Maru Tagane, jak produkować podobne cięcia: w kształcie litery U kanału. Umieść rozproszonego metali w bloku boisko, miska boisku, jak i dużych kleszcze maszyny. Carve przez co najmniej trzy warstwy. Usuń z urządzenia gospodarstwa. Forge obecnie do prawie całkowicie płaski. Powtórz sekwencję rzeźbiarskich i kucia co najmniej cztery razy obserwując powstałego wzoru wschodzących. Kontynuuj kucie do żądanej grubości potrzebne. Jest już gotowy zostać podniesiona lub utworzone. Wzory powierzchni Holloware mogą być tworzone przy użyciu dłuta. Wiertło metalowe mogą być wykorzystane do opracowania wzoru, ale jest niezbędne do korzystania z rundy na czele Burr do sprawnego dolnej i górnej krawędzi każdego otworu z powodu wysokiego kąta wiercenia w konturu i pkt. Jeśli tak się nie dzieje, zagięcie górnej krawędzi otworu będzie powodować małe pęknięcia pojawiają się w strukturze. Dłutowanie i wiercenia można łączyć do produkcji wzorów. Frezarka może być wykorzystane do opracowania wzorów. Wykorzystanie dwóch łożyskach karbowany i młyn może osiągnąć podobne wyniki Hatsuri-Tagane. Obiekt wzornictwo jest znaleźć narzędzie, które usunie metali i produkcji gładki, długi prostokątny, w kształcie litery U kanały lub otwory. Rozproszony płytkowe mogą być traktowane jako pojedynczego kawałka metalu. Wzorce mogą się rozwijać bez użycia narzędzi, które usuwają metalu. Przygotowania i procedury dyfuzji są takie same, z wyjątkiem postaci laminatów są prostokątne lub plasterki, do produkcji bar z dużych kęsów. Po dyfuzji, kucia na krawędzi spowoduje pozbawiony całej strukturze. Zróżnicowanie rozwoju wzoru przez kucie lub bocznej krawędzi i mielenie może być zrealizowane. Przed rozpoczęciem kucia, posada może być częściowo ziemi po prawej stronie i / lub ukośnie prostopadle do krawędzi billet częściowego zniszczenia parallelness. Krawędzi kute wzór pozostanie taki sam po obu stronach i produktów równoległych pasów, które są zniekształcone lub falistą przez działanie kucia. Technik Kowalstwo można wykorzystać do innego rodzaju wzoru. Heat bar lub prostokątnym billet do czerwono-pomarańczowego, jeśli miedzi i stopów miedzi występują, i szybko się w kleszcze. Jeszcze czerwony, twist z kluczem lub podobnym narzędziem. Powtarzać aż do pożądanego nici zostały osiągnięte. Podczas skręcania, składane z brzegów może wystąpić także poza skrętu. To powinien być usunięty przez zgłoszenia. Hot Forge i wyciągać prostokątnych prętów. Wzór prostego skrętu może być krojone poziomym do tworzenia struktury o dużym potencjale, gwiazda lub rdzenia skrętu. Kolejny bar może być także częściowo skręcone i gorące, podzielone kute i gotowe. Dwa inne bary mogą być skręcone, jeden w prawo i jeden w lewo, zarówno rediffused i skręcone ponownie produkować proste, eleganckie formy rzeźbiarskie. Wzorcowanie ma bardzo mało ograniczeń. Są manipulatora. Wzorce mogą być matematycznie lub geometrycznie konceptualizowane, ale zmienne planowane i przypadkowych zdarzeń, które musi wykorzystać manipulator i wykorzystać do produkcji wzoru, który jest inny niż przyziemne. Wzorców można wyryte do tworzenia powierzchni ulgi podobnie jak drewno dryfu. Kwasy zareaguje lub atak metali i stopów, w kęsów, w różnych cenach produkcji dotyk, strukturze powierzchni z ulgą. Roztwory kwasowe do etch i produkować subtelne colorations zostały wykorzystane w Damaszku stalowe, Wootz Metal, prawda kute, i oczywiście japoński ostrze miecza, aby podkreślić wzornictwo produkowanych w trakcie lub po kuźni spawania. Malowania jest bardzo ważne podkreślenie, wzornictwo w Mokume-Gane. W Japonii dostępne patyna nazwie Rokusho jest używany. Rokusho jest etchant i tworzy różne utlenia się na powierzchni metali laminowane. Mokume-Gane wzór arkusza przed farbowanie niewiele przyrodzonej wzór, ale po kolorowych w Rokusho, wyniki często są spektakularne. Ostatnim krokiem w procesie jest do pokrycia powierzchni folię ochronną, takich jak wosk.