ciekawostkinews

Samsung kupił rywala Apple Pay

 

Rywalizacja na rynku płatności mobilnych zaczyna nabierać rumieńców, przypominających zmagania z segmentu smartfonów. Po Google i Apple, do grona firm posiadających własną usługę tego typu dołącza Samsung, który sfinalizował zakup amerykańskiej platformy LoopPay.

Tym samym, koreański gigant potwierdził doniesienia z grudnia, kiedy media wywołały falę spekulacji na temat jego debiutu w tym segmencie rynku. Według ówczesnych doniesień, Samsung prowadził rozmowy w sprawie wykupienia licencji na technologię LoopPay. Dziś wiemy, że negocjacje okazały się na tyle owocne, że zakończyły się wchłonięciem mniejszej firmy.

Największą zaletą systemu jest autorska aparatura LoopPay, gwarantująca zgodność z 90% terminali płatniczych w USA. W przeciwieństwie do rozwiązań konkurencji, nabytek Koreańczyków nie potrzebuje modułów NFC i może działać w połączeniu z gadżetem dowolnego operatora komórkowego. Mimo dużej elastyczności, stanowiącej atut w konserwatywnych Stanach Zjednoczonych, system nie wydostał się z cienia platform tworzonych przez Apple oraz Google.

Przyczyną takiego stanu rzeczy jest niedorzeczny wymóg zakupienia smyczy lub obudowy dla smartfona, w których zamknięto moduł LoopPay. Wydaje się, że Samsung ma jednak świadomość tego błędu i już teraz zapowiada możliwość rychłej integracji systemu z jego najnowszymi urządzeniami. Na razie nie wiemy czy firma rozpoczęła już prace nad wprowadzeniem tego rozwiązania do jej najnowszych gadżetów. Możemy chyba jednak przypuszczać, że prawdopodobnie nie znajdzie się ono jeszcze na pokładzie Samsunga Galaxy S6, którego zabierze ze sobą na targi Mobile World Congress w Barcelonie.

Czy koreański wariant LoopPay zostanie też wprowadzony w Polsce? W końcu pewnie tak, ale z pewnością nie stanie się hitem na miarę Apple Pay w USA. Co zabawne, nie wynika to wcale z naszych braków, ale swoistego zacofania Stanów Zjednoczonych, ociągających z integracją mobilnych płatności zbliżeniowych. Słowem, przejęcie platformy to nic innego, jak kolejny smaczek w rywalizacji Samsunga i Apple, który nie odmieni sytuacji na rynku w Polsce.

Naprawdę zdziwię się, jeżeli będzie inaczej.

Źródło: Engadget.com


podobne treści