newstelewizory

Samsung chwali się prototypami przezroczystych i lustrzanych ekranów OLED

Podczas odbywających się w Hongkongu targów Retail Asia Expo 2015 Samsung zaprezentował dwa nowe prototypowe wyświetlacze OLED. Co ciekawe, odstają one znacząco od tego, co ostatnio prezentują inni producenci – pierwszy z nich jest półprzezroczysty, drugi lustrzany.

Prototypowy lustrzany ekran przedstawiany jest przez koreańską firmę jako urządzenie służące do „wzbogacenia doświadczeń” związanych z zakupami. Taka wirtualna przymierzalnia, w której, dzięki technologii Intel RealSense oraz jej kamerom przestrzennym, zintegrowanej z urządzeniem, konsumenci mogą zobaczyć jak wyglądaliby w produktach, które chcieliby kupić.

Zaprezentowany przez Samsunga półprzeźroczysty ekran o przekątnej 55 cali miałby mieć trochę bardziej konwencjonalne zastosowane, w wizji koreańskiej firmy mógłby on bowiem pełnić funkcję wyświetlacza dla interaktywnych reklam. Użytkownicy, wchodząc w interakcję z taką reklamą, również mógłby korzystać z obsługi gestów oferowanych przez technologię Intela.

Co prawda lustrzane lub półprzezroczyste ekrany powstawały już wcześniej, ale Samsung chwali się, że jego konstrukcje oferują większy kontrast oraz większą rozdzielczość niż konstrukcje konkurencji. Na razie jednak nie wiadomo, kiedy koreańska firma zamieni swoje prototypy w prawdziwe produkty, ani czy rzeczywiście najlepszym zastosowaniem dla nich są reklamy.

Zdjęcia: Samsung


podobne treści