news

Reuters wycofuje informacje o dementi tańszego iPhone’a

Jeszcze wczoraj informowaliśmy o tym, że Phil Schiller, wiceprezes Apple ds. marketingu, zdementował krążące od jakiegoś czasu plotki na temat tańszej wersji iPhone’a. Cóż, wczoraj była to prawda. Dziś już nie wiadomo, co właściwie Schiller powiedział.

Wynika to z faktu, że wywiad, w którym Schiller miał rzekomo stanowczo zdementować te plotki, ukazał się w Shanghai Evening News. Informację tę w świat przekazała agencja Reutera, która później wycofała się z tych doniesień by ostatecznie oświadczyć, że Schiller stwierdził, że Apple skupiać się będzie na dostarczaniu klientom „najlepszych produktów” a nie na „ślepym zdobywaniu udziału w rynku.” Wszystko dlatego, że chińska gazeta zaczęła poprawiać opublikowany wcześniej wywiad.

W nowej wersji chińskiego wywiadu, zamiast określenia „tańszy smartphone”, pojawiło się określenie „tańszy, low-endowy produkt”. Zmieniono także tytuł materiału, który teraz głosi, że „Apple chce dostarczać najlepsze produkty, nie będzie ślepo zdobywać udziałów w rynku” (wcześniej tytuł brzmiał „Apple nie wypuści tańszego smartphone’a tylko po to żeby zdobywać udziały w rynku”), co może oczywiście zostać potraktowane jako dementi, ale wcale nie musi. Na chwilę obecną chyba tylko sam Schiller wie, co właściwie chciał przekazać.

Apple potwierdziło agencji Reutera, że wywiad miał miejsce, i że zwróciło się do chińskiej gazety z prośbą o sprostowanie jego treści. Niestety Cupertino odmówiło dalszych komentarzy i nie wyjaśniło co właściwie chciał przekazać ich szef marketingu.

Jeśli zaczniemy zastanawiać się co właściwie znaczyć mają stwierdzenia Schillera o tym, że Apple nie będzie zdobywało udziałów w rynku w nieprzemyślany sposób, okaże się, że wcale nie wyklucza to pogłosek o tańszym iPhone’ie. W końcu siedmiocalowy iPad też miał nigdy nie powstać. Jeśli liczyliście na tańszą wersję iPhone’a – jeszcze nie wszystko stracone.

Zdjęcie pochodzi z serwisu Shutterstock


podobne treści