biznesinternetprogramy

Reklamy wkraczają do Firefoxa

Zazwyczaj kiedy w przeglądarce Firefox otwieracie nowe okno, możecie zobaczyć siatkę z najczęściej odwiedzanymi przez was stronami internetowymi. Jeśli jest to nowa instalacja, lub przed chwilą wyczyściliście historię przeglądania, siatka jest pusta. Na razie.

Mozilla chciałaby wykorzystać jakoś te dziewięć pustych prostokątów. Dlatego w kolejnych wersjach przeglądarki w miejscach tych będą wyświetlane reklamy produktów z ekosystemu Mozilli, albo treści dostarczane przez zewnętrznych reklamodawców. Reklamy mają być wyraźnie oznaczone i będą zastępowane stronami internetowymi, w miarę jak powstawać będzie historia przeglądania.

Cel Mozilli jest dość oczywisty. Obecnie 90 procent rocznych przychodów fundacji pochodzi z jednego źródła – z Google. A sprzedaż własnych reklam może przyczynić się do zmniejszenia zależności od Mountain View. Na razie nie wiadomo jeszcze, w której z kolejnych wersji przeglądarki pojawią się reklamy. Ale raczej ich nie unikniemy.

Zdjęcie: Mozilla


podobne treści