biznes

Reklamy Google na ulicach Londynu

Przyzwyczailiśmy się już do tego, że w Internecie trudno uniknąć reklam Google. Wygląda jednak na to, że mogą one wkrótce pojawić się na ulicach naszych miast. Przynajmniej tak może się stać, jeśli Google będzie zadowolone z testów, jakie trwają obecnie w Londynie.

Jak donosi Business Insider, na londyńskich ulicach (oraz na stacji kolejowej Waterloo) pojawiły się trzy dość nietypowe billboardy. W odróżnieniu od bardziej tradycyjnych przestrzeni reklamowych, te urządzenia wyświetlają reklamy biorąc wcześniej pod uwagę aktualizowane na bieżąco dane na temat pogody, natężenia ruchu czy wydarzeń odbywających się w pobliżu. Za dobór wyświetlanych treści reklamowych odpowiadają algorytmy DoubleClick, firmy zajmującej się dostarczaniem reklam w Sieci, która przejęta została przez Google jeszcze w oku 2008.

Umieszczenie takich billboardów jest swego rodzaju eksperymentem ze strony Google. Jak wyjaśnia Tim Collier z DoubleClick firma chce dowiedzieć się, czy stosując metody podobne do tych, jakie stosuje się w Sieci, można lepiej dopasowywać reklamy zewnętrzne i czy wzięte pod uwagę czynniki, takie jak pogoda czy wyniki lokalnej drużyny, będą miały wpływ na skuteczność takich reklam.

W najbliższej przyszłości więc raczej zalew „inteligentnych” reklam zewnętrznych nam nie grozi, ale jak widać Google już nad tym pracuje.

Zdjęcie: Google


podobne treści