news

Reklamodawcy dostaną informacje nawet o anonimowych użytkownikach Facebooka

Masz na Facebooku tylko pseudonim, enigmatyczne zdjęcie lub jego brak i
sądzisz, że to sposób na zachowanie prywatności? Błąd, jedyną pewną
metodą jest całkowita rezygnacja z korzystania z portalu. Podanie o
przyznanie patentu złożone 7 października przez właścicieli Facebooka dotyczy sposobu na dotarcie z reklamami do cichociemnych.

Patent dotyczy ustalania wieku i zainteresowań użytkownika Facebooka na podstawie informacji podawanych przez znajomych osoby. Innymi słowy, jeśli większość znajomych anonima jest w wieku studenckim i zamieszcza zdjęcia z zagranicznych wakacji, być może on też jest dobrze sytuowanym, młodym człowiekiem. Jeśli znajomi obrońcy swojej prywatności interesują się samochodami, może jemu także warto podsunąć reklamę auta.

Pod patentem, który można w całości znaleźć tutaj, podpisali się inżynier z Facebooka Ding Zhou oraz Timothy Kendall, manager odpowiedzialny za najlepsze sposoby przekuwania aktywów firmy w pieniądz. [David Zax/FastCompany]


podobne treści


  • jan

    dlatego uzywam adblokera! :)