biznesnews

Q2: LG sprzedało rekordową liczbę smartfonów

Koreański gigant wraca na właściwe tory. Po kilkunastu miesiącach posuchy i zmagania się z rynkową dominacją Samsunga, LG w końcu może pochwalić się paroma długo wyczekiwanymi sukcesami. Zgodnie z treścią najnowszego raportu finansowego firmy, sprzedała ona w poprzednim kwartale aż 14,5 miliona smartfonów swojej produkcji, co stanowi zdecydowanie najlepszy wynik w całej historii jej działalności.

Co oczywiste, rezultat ten absolutnie bije na głowę osiągnięcia Koreańczyków z kilku poprzednich okresów rozliczeniowych. Zarówno w poprzednim kwartale, jak i w analogicznym okresie dokładnie rok temu, LG sprzedało aż o 20% mniej urządzeń tego typu, co rzecz jasna znalazło swoje wyraźne odzwierciedlenie w jej słabnących wynikach finansowych.

Bieżąca poprawa biznesowej kondycji firmy wynika w dużej mierze ze świetnych posunięć dywizji LG Mobile Communications. Przychody działu mobilnego firmy osiągnęły pułap 3,5 miliarda dolarów z przychodami netto na poziomie około 83,5 miliona USD. To wyraźnie najlepszy wynik osiągnięty przez tę konkretną dywizję od 2010 roku, a zarazem swego rodzaju przełamanie negatywnej serii strat odnotowywanych przez nią w trzech poprzednich okresach rozliczeniowych. Oczywiście, nie jest tajemnicą, że duża część bieżących sukcesów LG to zasługa bardzo ciepłego przyjęcia przez rynek i media jego nowego, flagowego smartfona LG G3 oraz całej gamy urządzeń ze średniej półki tradycyjnie mogących pochwalić się niezłymi wynikami sprzedażach w tzw. krajach „rozwijających się”. Co najważniejsze dla kierownictwa firmy, ich sukces może wytworzyć coś na kształt efektu kuli śniegowej, który przełoży się na większą popularność kolejnych urządzeń mobilnych z jej stajni.

Przy okazji, warto zaznaczyć, że aż jedna trzecia wszystkich sprzedanych ostatnio słuchawek LG to urządzenia wyposażone we wsparcie dla technologii LTE. Rosnący popyt na gadżety tego typu nie jest przypadkowy, co oznacza, że z pewnością niebawem będą one odgrywać absolutnie wiodącą rolę w ofertach wszystkich czołowych producentów z tego sektora rynku. W tym także LG, które – choć wciąż nie zarabia tyle co Samsung – powinno zakończyć ten rok z całkiem pozytywnym bilansem finansowym. Niemniej, droga na szczyt wciąż jest jeszcze niezwykle długa i wyboista.

Źródło: Engadget.com


podobne treści