gry

Powstaje film animowany na engine Source

Przyzwyczailiśmy się już do tego, że podczas kręcenia filmów wykorzystuje się często możliwości grafiki komputerowej. Jednak nieczęsto kręci się filmy wykorzystując engine gry. Na podstawie silnika Source autorstwa Valve, powstanie animowany film s-f o nazwie Deep.

Wykorzystanie silnika graficznego gry ma sprawić, że produkcja będzie tańsza. Współpraca pomiędzy małym studiem a Valve może zaowocować nie tylko dystrybucją filmu przez Steam, ale także ułatwić powstawanie gry na podstawie filmu. W końcu wszystkie lokacje i tak trzeba będzie wcześniej wymodelować.

Fabuła filmu rozgrywać się będzie w świecie zniszczonym przez III wojnę światową, w którym ocaleli ludzie ukrywają się pod wodą w kadłubach opuszczonych i zatopionych statków. Głównym bohaterem Deep ma być Sullivan – kapitan atomowej łodzi podwodnej, który przypadkiem natrafia na grupę, która może uratować Ziemię. Wszystko jednak ma swoją cenę. Jak na razie tyle wiadomo.

Scenariusz do filmu napisał Jack Barton Mitchell, a produkcją zajmuje się studio Brown Bag. Na zrealizowanie tej wizji przeznaczono 15 milionów euro, co, w porównaniu z budżetami produkcji Pixara, jest bardzo małą kwotą. Bez wykorzystania silnika Source prawdopodobnie nie byłoby to możliwe.

[ArsTechnica via The Verge, zdjęcie:Animation Magazine]


podobne treści