biznestablety

Ponad połowa ankietowanych Amerykanów chce kupić tablet przed świętami

Zbliżają się święta, a wraz z nimi największe zakupy w roku. W niektórych krajach, na przykład w USA, szaleństwo zakupów już się rozpoczęło. Całkiem normalnym jest więc, że przeprowadza się tam badania nastrojów konsumenckich. Jedno z nich przyniosło bardzo ciekawe rezultaty – ponad połowa badanych (57%) chce przed świętami kupić tablet.

Co ciekawe większość z nich nie zamierza dawać go nikomu w prezencie. 66% ankietowanych mężczyzn i 45% ankietowanych kobiet stwierdziło, że tablet kupuje dla siebie. Pozostali są już mniej samolubni i zamierzają obdarować nim kogoś z rodziny albo bliską osobę.

Jeśli chodzi o kryteria, na podstawie których Amerykanie będą dokonywać wyboru, najważniejszym będzie marka (ok 25%), moduł łączności (19%), system operacyjny (12%) i cena (10%). Wśród pozostałych odpowiedzi można wyróżnić także dostępność aplikacji, rozmiar ekranu czy pojemność baterii.

Ponieważ najważniejszym czynnikiem będzie marka, nie będzie szczególnym zaskoczeniem, że największa grupa zamierza kupić iPada (30%). Kolejne miejsce zajmują tablety Samsunga (22%).

W ramach badania agencja Vuclip zebrała ponad 20 tysięcy ankiet i choć ich wyniki raczej trudno przenosić na całą populację USA, można spokojnie założyć, że po świętach przybędzie całkiem sporo urządzeń. Za mało co prawda by światowa sprzedaż tabletów przekroczyła sprzedaż laptopów (ostrożne szacunki mówią o roku 2016), ale kierunek jest jasny – przyszłość należy do urządzeń mobilnych. I zaczyna się już dziś.

[The Next Web]


podobne treści