news

Polski sklep ostrzega przed prawdopodobnym wyciekiem danych

Neo24.pl rozsyła wiadomości do swoich klientów informując ich o prawdopodobnym wycieku danych, które mogły trafić w ręce przestępców. Jeśli kupowaliście coś niedawno w popularnym sklepie, powinniście szybko zmienić swoje hasło na inne.

Zwłaszcza, jeśli z tego samego hasła korzystaliście w innych usługach sieciowych. Jak informuje Neo24.pl, niepowołane osoby mogły uzyskać dostęp do archiwalnej bazy danych, która funkcjonowała do 25 października ubiegłego roku. Jeśli od tego czasu nie zmienialiście hasła, koniecznie powinniście to zrobić, ale jeśli zakładaliście konto w serwisie później, zmiana hasła na pewno nie zaszkodzi.

Pełne stanowisko Neo24.pl poniżej:

Szanowni Państwo,

informujemy, iż na skutek działań osób nieuprawnionych doszło do ujawnienia danych Klientów z archiwalnej (funkcjonującej do dnia 25.10.2017 r.) bazy sklepu internetowego NEO24.PL. Pragniemy podkreślić, że wśród nich nie było żadnych danych dotyczących płatności (np. danych wykorzystywanych do logowania do bankowości elektronicznej, numerów kart kredytowych, danych podawanych we wniosku kredytowym w procesie zakupów ratalnych). NEO24.PL nie gromadzi tego typu danych.

Ochrona danych naszych Klientów jest dla nas sprawą najwyższej wagi. W związku z tym podjęliśmy niezwłocznie następujące działania:

– Zawiadomiliśmy o możliwości popełnienia przestępstwa właściwe organy ścigania oraz zgłosiliśmy incydent Prezesowi Urzędu Ochrony Danych Osobowych i Zespołowi CERT Polska NASK.

– Uruchomiliśmy proces indywidualnego informowania Klientów, których dane zostały zagrożone ujawnieniem.

– Rozpoczęliśmy wdrażanie dodatkowego działania ochronnego, polegającego na konieczności zresetowania hasła do konta w sklepie internetowym NEO24.PL.

– Wprowadziliśmy wzmożony monitoring naszej infrastruktury informatycznej.

– Przy współpracy z wysokiej klasy specjalistami ds. bezpieczeństwa sieci komputerowych analizujemy wszelkie kwestie związane z zaistniałym zdarzeniem.

Ponadto rekomendujemy naszym Klientom:

– Cykliczną zmianę haseł, zarówno do konta w sklepie internetowym NEO24.PL, jak i kont w innych serwisach internetowych.

– Niestosowanie tego samego hasła w różnych serwisach internetowych.

– Nieodpowiadanie na maile pochodzące z nieznanych i niezweryfikowanych źródeł.

Jest nam niezwykle przykro z powodu zaistniałej sytuacji. Dokładamy wszelkich starań, aby ograniczyć jej skutki. W razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości prosimy o kontakt drogą elektroniczną na adres: [email protected]

Zdjęcie: Flickr/JoshuaDavisPhotography

podobne treści