wynalazkizdrowie

Podczas tegorocznego US Open odbędą się testy „inteligentnych” koszulek

Tegoroczny turniej US Open na pewno będzie uważnie śledzony przez wszystkich fanów tenisa ziemnego. Jednak pomimo obecności takich sław jak Roger Federer, Serena Williams, Agnieszka Radwańska czy Novak Djokovic, uwagę fanów nowych technologii powinny zwrócić koszulki zespołu chłopców podających piłki. Będą oni bowiem testować odzież zbierającą dane biometryczne.

W tkaninę, z jakiej wykonano koszulki, wpleciono sensory, których zadaniem jest zbieranie danych na temat tętna czy oddechu użytkownika. Dane te przekazywane są do specjalnego urządzenia, przypominającego swoimi wymiarami pager, noszonego na koszulce, skąd wysyłane są do sparowanego z nim urządzenia mobilnego, na którym na bieżąco można śledzić biometryczne wskaźniki monitorowane przez koszulkę. Ubrania sygnowane są przez firmę Ralph Lauren, której przy ich projektowaniu pomagali specjaliści z OMsignal, która w maju tego roku pochwaliła się stworzeniem podobnego ubrania.

Tegoroczne US Open ma być pierwszym poważnym testem dla „inteligentnych” koszulek Ralpha Laurena, który w przyszłym roku planuje wprowadzić tego typu sportowe ubrania na rynek.

„Wszyscy eksperymentują z zaawansowanymi technologicznie zegarkami, torbami czy butami. My postanowiliśmy skupić się na nowym obszarze, którym według nas jest odzież. [W końcu] spędzamy całe życie w naszych ubraniach,” wyjaśnia David Lauren, szef marketingu firmy, a jednocześnie syn znanego projektanta.

I rzeczywiście, pomysł wykorzystywania ubrań do zbierania danych na temat organizmu użytkownika, choć nie jest całkiem nowy, raczej nie spotkał się do tej pory ze wsparciem ze strony wielkich firm odzieżowych, a Ralph Lauren gotów jest go udzielić. Pytanie tylko czy w przyszłym roku klienci będą gotowi na „inteligentne” ubrania.

Zdjęcie: image.net


podobne treści