wynalazki

Pierwszy prototyp LightningStrike już lata

Na początku marca DARPA ogłosiła decyzję w sprawie wykonawcy innowacyjnego samolotu o nazwie LightningStrike. Okazuje się, że pierwszy jego prototyp, wykonany w skali jeden do pięciu, już lata.

Kontrakt na budowę pełnowymiarowego prototypu eksperymentalnego samolotu pionowego startu i lądowania o nazwie LightningStrike, która prowadzony jest w ramach programu VTOL X-plane, otrzymała firma Aurora Flight Sciences. I, jak widać, prace nad stworzeniem eksperymentalnego samolotu idą pełną parą, a jego pierwszy prototyp już wzniósł się w powietrze.

Pełnowymiarowy prototyp ma być napędzany takim samym silnikiem, jaki znajduje się w gondolach samolotu Bell-Boeing V-22 Osprey. Zadaniem silnika będzie generowanie energii elektrycznej, która następnie dostarczana będzie niezależnie do każdego z 24 wirników umieszczonych w skrzydłach i canardach maszyny, które będą mogły obracać się aż o 180 stopni. Według założeń projektu taka konstrukcja nie tylko pozwoli na pionowy start czy nawet lot do tyłu, ale ma też przełożyć się na znaczną oszczędność paliwa w przypadku lotu poziomego, podczas którego część z wirników będzie można po prostu wyłączyć. Dodatkowym atutem ma być także uproszczenie działania maszyny, która nie będzie musiała polegać na skomplikowanych przekładniach mechanicznych.

Według przedstawicieli Aurora Flight Sciences, pełnowymiarowy prototyp powinien być gotowy wiosną przyszłego roku. W tym czasie firma zamierza nie tylko zbudować pełnowymiarowy prototyp, ale dopracować też system kontroli lotu nietypowej maszyny.

Zakładana prędkość przelotowa LightningStrike ma mieścić się w przedziale od około 540 km/h do 720 km/h, a jego udźwig ma wynosić około 2 ton przy masie startowej wynoszącej około 6 ton.

Zdjęcie: Aurora Flight Sciences


podobne treści


Logotomia.com.pl – Tworzymy grafikę użytkową dla firm i organizacji, wydarzeń i produktów.>>>



BrowarPerun.pl – Nowy browar rzemieślniczy!


Kolorydnia.pl – Blog kobiecy – kultura, rozrywka, fitness, lifestyle.