news

Pierwszy kryzys na linii iPad – wydawcy prasy…

Wydawcy prasy nie są zachwyceni. Są nawet bardzo źli. Apple nie chce się z nimi dzielić informacjami o subskrybentach, którzy czytają tworzoną przez ich gazety zawartość. A dla magazynów (i blogów) takie informacje są wszystkim! W końcu na tym opiera się cała sprzedaż reklam. W modelu praktykowanym przez iTunes, producenci zawartości nie widzą numerów kart kredytowych klientów, nie widzą ich adresów, nie mają pojęcia, kto co kupuje. I tak też będzie z iPadem.

O ile wydawcy książek żyją złudzeniem, że podział zaproponowany przez Apple’a (70-30) to niezły interes, wydawcy prasy są zdruzgotani. Mają oddać jedną trzecią zysków z prenumeraty? W sumie – co im innego pozostaje. W końcu gazety nie są dla Apple’a niczym więcej niż kolejną aplikacją. 

Zarówno ,,New York Times” jak i wydawany przez Conde Nast ,,Wired”  zgodnie zapowiadają wprowadzenie kontentu na iPad’a. Bardzo ciekawe, co dokładnie mają zapisane w umowie. Zgadzają się na warunki, przed którymi inni się wzdrygająi? Mają jakiś swój tajny układ? A może jeszcze nic nie jest podpisane?

Koniec końców i tak na pewno będą zrzędzić. Będą narzekać na słabe warunki i twierdzić, że zostali wmanewrowani. Ale kogo to będzie obchodzić. W końcu są zaledwie jedną ze 140 tysięcy aplikacji…


podobne treści