news

Pac-Man kosztował fortunę

Logo Google zamieniło się w zeszłym tygodniu w Pac-mana i większość nas nie mogła się oprzeć pokusie zagrania jeden raz w oldskulową gierkę. I jeszcze jeden raz. I ostatni raz. Zrobiło się z tego 4,82 miliona godzin.

Przeciętny użytkownik Google spędził na stronie 36 sekund dłużej, niż zwykle. Bardzo długo, ponieważ użytkowników Google są miliony, a większość „odkryła” rocznicowego Pac-mana w piątek rano. W pracy. Blog Rescue Time skrupulatnie obliczył, że gierka kosztowała 120 milionów dolarów. Taki jest koszt straconych na pożeranie kropeczek godzin pracy.

Dokładne obliczenia wyglądały tak:

W „dzień Pac-mana”, losowa próbka 11 tysięcy użytkowników Google spędziła na stronie 36 sekund więcej niż zwykle. Dwa dni później, według danych Wolfram Alpha, Google.com odwiedziło 504,7 miliona użytkowników. Jeśli przyjmiemy, że w piątek było ich co najmniej tyle samo, oznacza to, że:

- Pac-man Gogle pożarł 4.819.352 godzin czasu użytkowników.

- Koszt tego czasu wynosi 120.483.800 dolarów – przy założeniu, że przeciętny użytkownik Google zarabia 25 dolarów/godzinę.

Obliczenia są mało wiarygodne, ponieważ wielu użytkowników zagrało w czasie wolnym. Nawet jeśli uczynili to w czasie pracy, to znaczy, że mają zwyczaj się obijać, tylko tego dnia wybrali właśnie Pac-mana. [Rosa Golijan/giz, Rescue Time, Slashdot, Wolfram Alpha]


podobne treści


  • krooox

    W tym newsie proponowałbym zaznaczyć, że to przedruk z amerykańskiego serwisu – ze względu na różnicę czasu, w Polsce pacman był dostępny od 17 (dokładniej tak z 5 min przed) – a więc Polacy statystycznie marnowali tylko swój wolny czas. No i te 25$/h średnio to tez chyba tylko rynku amerykańskiego dotyczy. Pozdrawiam :-)

  • Rafał Tomański

    w Polsce kosztowałby zapewne jeszcze więcej :)