designnews

Opony nie dość, że bez dętki, to jeszcze piękne

Pozbawione napełnionych powietrzem dętek opony podobno równie dobrze, co
tradycyjne, pochłaniają wstrząsy, ale nigdy nie złapią gumy. Jednak to
nie wszystko, firma Bridgestone zadbała także o design.

„Szprychy” tego koła wykonano z termoplastycznego tworzywa żywicowego i ułożono w kształt, który mógłby powstać w spirografie. Wzór, w jaki ułożono szprychy, nie biegnie pod kątem prostym od środka do zewnętrznej strony koła, tylko pod katem zagiętym o 45°. Odchodzą w prawą i lewą stronę, więc siła wstrząsów rozchodzi się po całym kole, łagodząc wstrząsy i zapobiegając uszkodzeniom.

Najważniejsze, że nie będziemy już musieli składać wizyt w salonach wulkanizacji, więc koła powinny być tańsze w utrzymaniu, nawet jeśli koszt ich zakupu będzie wyższy (a to jest raczej pewne). Miłośnicy środowiska będą zadowoleni z tego, że koła w całości nadają się do obróbki wtórnej.

Nowa technologia została zaprezentowana na targach 42. Tokyo Motor Show 2011, które w dniach 3-11 grudnia są otwarte dla zwiedzających. [Tech-On!]

podobne treści

  • a

    GITES!! byle tylko ta czarna warste szlo wymieniac bez problemow

    no i byle to „zielone” nie kruszylo sie i nie zuzywalo szybko – bo wiadomo ze niezle to bedzie pracowac (a na zakretach to juz wogole)

    mysle ze nawt w cieple/gorace dni mozemu mowic o przegrzaniu „opony” (tego tworzywa)

  • miki2u

    ale mi to nowosc! lazik ksiezycowy mial opony wykonane ze sprezystych kawalkow metalu, splecionych w calosc i podobno „nie do zdarcia”. Jakos pomysl ten nie przyjol sie na ziemi.

  • Anonim

    Ciekawe co w momencie kiedy dostaną się w te otwory na przykład jakieś kamienie czy inne przedmioty z ostrymi krawędziami , albo błoto powiedzmy że tylko z jednej strony i już geometria się zaczyna pierdzielić…

  • k

    @atuanu: myślę, że te boki będą zasłoniete, a to jest tylko pokazane jakie będą w środku

  • bm2hd

    Takie oponki już dawno miałem okazję testowania w warunkach laboratorium .
    Najważniejsze to nie wygląd czy bieżnik ale najważniejszym elegantem jest fakt że podczas hamowania opona ma większe pole powierzchni styku z asfaltem w porównaniu z tradycyjnym rozwiązaniem kompozyt jest na tyle wywytrzymały

  • bm2hd

    że bez problemu daje radę . Niestety nie widziałem jak coś takiego zachowuję się zimą . W każdym razie droga hamowania skraca około 50% od tradycyjnych. Jedyny mankament CENA !!!!

  • franekkimono

    ciekawe jak zachowuja się wchodząc ręcznym w zakręt?