internetportale społecznościoweWiadomości promowane

Olbrzymi rozstrzał między Google+ i Facebookiem

Z jednej strony, jak na debiutanta na rynku portali społecznościowych, Google+ może się pochwalić całkiem niemałą liczbą użytkowników (90 milionów). Jednak pomiar czasu spędzanego na korzystaniu z serwisów tego rodzaju dowodzi, że na Facebooku użytkownicy spędzają… 120 razy więcej czasu. Zatem Internauci zalogowali się na Google+ i nawet tam nie zaglądają.

Dane zebrane przez comScore i cytowane przez Wall Street Journal są bezlitosne: od września do stycznia korzystający z serwisów społecznościowych Internauci spędzali średnio 3 minuty miesięcznie na Google+, zaś na Facebooku 6-7 godzin.

WSJ spekuluje, że kłopot tkwi w braku zróżnicowania. Co prawda twórcy Google+ od początku nalegali, że nie tworzą „drugiego Facebooka”, ale nie mogli uniknąć ani porównań, ani konkurencji z gigantem.

Co ma Google+, czego brak Facebookowi? Niewiele.

Co prawda Google+ ma kilka oryginalnych funkcji, na przykład Spotkania – czyli możliwość prowadzenia wideorozmów nawet z 10 osobami – analitycy i użytkownicy uważają, że to nie wystarczy, by nakłonić Facebookowiczów do budowania od zera sieci kontaktów na Google+.

 

„Nikt nie chce dziś kolejnej sieci społecznościowej” powiedział Brian Solis zajmujący się analizowaniem mediów społecznych w firmie doradczej Altimeter Group. Jego zdaniem, dla osób korzystających z Facebooka „Google nie umiał zaprezentować wartości dodanej Google+.”

Obecnie liczba użytkowników Facebooka, którzy logują się przynajmniej raz w miesiącu, wynosi 845 milionów. [comScore, Wall Street Journal]


podobne treści