mobilesprzęt

Nvidia zmieściła GPU Kepler w urządzeniu mobilnym

Kilka miesięcy temu Nvidia zaprezentowała technologię, która pozwala na wyjątkowo realistyczne odwzorowanie ludzkiej twarzy. Demonstracja, nazwana Ira, działała na GPU o nazwie Titan, które oparte jest o skalowalną technologię Kepler. Skalowalną do tego stopnia, że kosztem dwóch watów, Nvidii udało się zmieścić coś podobnego w urządzeniu mobilnym.

Na konferencji Siggraph 2013, Nvidia pokazała układ Kepler Mobile, który jest zmniejszoną wersją układu Kepler. Co prawda w porównaniu do ilości rdzeni graficznych Titana, który ma ich aż 3072, 192 rdzenie układu Kepler Mobile nie wydają się być imponującą ilością, ale możliwości tego układu i tak robią wrażenie. Nvidia twierdzi nawet, że układ ten ma „więcej mocy niż procesor graficzny PS3”. A wszystko to ma zmieścić się w urządzeniu mobilnym i zużywać jedynie dwa do trzech watów energii.

Dodatkowo, Kepler Mobile wspiera najnowsze standardy graficzne takie jak DirextX 11 czy OpenGL 4.4, dzięki czemu można spodziewać się, że deweloperzy dość szybko zaczną wykorzystywać możliwości tego układu w swoich produkcjach. Jak podaje portal The Verge, Epic Games już teraz wykorzystuje układ Kepler Mobile do demonstrowania możliwości Unreal Engine 4.

Ale to nie koniec. Kepler Mobile ma w przyszłości wejść w skład nowego mobilnego procesora z serii Tegra o nazwie Logan. Nvidia twierdzi, że chipy te powinny pojawić się w nowych urządzeniach już w pierwszej połowie przyszłego roku. Kolejna wersja przenośnej konsoli Nvidia Shield również ma zostać wyposażona w ten procesor.


podobne treści