news

Nexus One to niewypał

Można być fanem iPhone’a, można bardziej lubić Droida. Jedno jest pewne – iPhone sprzedał się w milionie egzemplarzy w zaledwie 74 dni po premierze, Droid też znalazł już ponad milion nabywców. A Nexus One? Cóż, do tej pory sprzedano zaledwie… 135 tysięcach egzemplarzy i sytuacja zakrawa na prawdziwą, marketingową klęskę. 

Tłumaczenie tej tragedii sprzedażą jedynie przez Internet i tylko u operatora (T-Mobile) nie sprawi, że liczba odbiorców, czyli wspominane 135 tysięcy, urośnie kilkukrotnie. Nexus One był reklamowany na najpopularniejszej stronie domowej na świecie: google.com. Dostąpił tego zaszczytu jako jedyny obok przeglądarki Chrome. Oglądało go dzięki temu więcej ludzi niż można ogarnąć rozumem. Pisano o nim prawie codziennie na wszystkich stronach internetowych poświęconych szeroko pojętej informatyce. Można było usłyszeć o nim w telewizji. Bez efektu. 

Jest coraz gorzej: sprzedaż Nexus One spada. W pierwszym miesiącu sprzedano osiemdziesiąt tysięcy telefonów Googla. W drugim zaś o 25 tysięcy sztuk mniej. Czemu tak się dzieje? Nexusowi nie można przecież nic zarzucić… [Silicon Alley Insider]


podobne treści


  • Michał Szabłowski

    Ciekawe czy w takim wypadku pojawi się w Polsce?

  • Adam Rogowski

    Ci, co chcieli telefon będący przedłużeniem ich męskości, chcieli telefon z bajerami- kupili już iphone’a. Tymczasem ten telefon niczym specjalnym się nie wyróżnia, więc nikt nie widział sensu zmieniania iphone’a na Nexusa. Po prostu rynek się zapchał.

  • Rafał Tomański

    tak to wygląda. ale moze warto dac nexusowi one troche wiecej czasu?

  • Adam Rogowski

    Moim zdaniem dodatkowy czas także nie pomoże, gdyż nie jest jedynym telefonem na rynku z takimi możliwościami i specyfikacją, a ciągle pojawiają się kolejne-szczególnie w wykonaniu HTC. Konkurencja na rynku po prostu zmagrinalizuje istnienie nexusa.