biznesinternet

Netflix wyłącza w Polsce bezpłatny okres próbny

Zwykle potencjalny klient Netflixa może przez miesiąc korzystać z darmowego okresu próbnego. Zwykle. Ale już nie w Polsce, w której firma wyłącza taką możliwość.

Oficjalnie Netflix tłumaczy tę decyzję chęcią sprawdzenia, jak wpłynie ona na odbiór zawartości serwisu. Takie wyjaśnienie sugerowałoby, że bezpłatny okres próbny zostanie za jakiś czas przywrócony. Ale wcale tak być nie musi, ponieważ, jak to bywa z oficjalnymi wyjaśnieniami, niekoniecznie musi mieć ono dużo wspólnego z rzeczywistością.

Nie żebym zarzucał polskiemu Netflixowi kłamstwo, ale nietrudno sobie wyobrazić scenariusz, w którym decyzja o zablokowaniu darmowego okresu próbnego podjęta została z powodu nadużywania go przez użytkowników z Polski. Po prostu, po podaniu numeru karty kredytowej i rezygnacji z usługi, ludzie zakładali drugie konto na kolejną kartę lub tworzyli wirtualne karty płatnicze z innymi numerami, a następnie wprowadzali je przy tworzeniu kolejnych kont.

To oczywiście tylko przypuszczenia. Ale jeśli darmowy okres próbny w Polsce nigdy nie wróci, potencjalni klienci, którzy naprawdę chcieliby wypróbować serwis niech podziękują temu znajomemu, który przy piwie chwali się, że już od roku za Netflixa nie płaci.

podobne treści