news

Nazwisko decyduje o tym, jak długo podejmujesz decyzję o zakupie

Zgodnie z nową teorią naukowców, Twardowscy, Zielińscy i
Żebrowscy dokonują zakupów najbardziej impulsywnie. Abramowscy,
Bańkowscy i Cisowscy są najbardziej rozważnymi klientami sklepów.

Nie ma to nic wspólnego z numerologią, tylko z doświadczeniami z dzieciństwa. Zatem dla kobiet liczy się nazwisko panieńskie.

Otóż kiedy byliśmy w przedszkolu i szkole, wiele zależało od alfabetycznej listy. Osoby z końcówki listy zostały przyzwyczajone do czekania z niecierpliwością na swoją kolej. Teraz pragną sobie to zrekompensować i decydują się na kupno czegoś w sklepie bez zwlekania. Osoby z nazwiskami z początku alfabetu, które były na początku listy i nie musiały nigdy czekać, teraz kupują po chwili zastanowienia. Wiedzą, że mają na to czas.

Jako osoba „na P”, zostałam uchroniona przez skrajnościami, ale „P” jest bliżej końca alfabetu niż początku. Muszę więc przyznać, że nie mam zwyczaju długo się wahać przed zakupem. To się zgadza.

Czy w waszym przypadku teoria się sprawdza? [Journal of Consumer Research, zdjęcie: Flickr]


podobne treści


  • piter.kardas

    Hmmm nam problem zawsze mam nr 9

  • Taki jeden

    noo sprawdza ;] tez jestem z końca alfabetu

  • fake

    jestem na S i zazwyczaj bardzo długo się zastanawiam nad zakupem. teoria wydaje mi się mocno naciągana, albo jestem wyjątkiem potwierdzającym regułę :)