news

Największa udręka klientów sklepów internetowych

Okazuje się, że klienci nie lubią folii bąbelkowej. Nie lubią także
plastiku, kartonu i gąbek. Najwięcej reklamacji to sprawka opakowań. Jak pisze NY Times, tylko 600 pozycji spośród milionów produktów dostępnych u giganta wysyłkowego Amazon.com to produkty zapakowane w sposób „przyjazny dla konsumenta”. Czyli nie wywołujące szewskiej pasji podczas wyłuskiwania z warstw plastiku.

Amazon od dwóch lat negocjuje z producentami elektroniki i nie tylko, by zmniejszyli ilość folii i innych warstw opakowań. Nie spotyka entuzjastycznego odzewu – większość towarów sprzedawanych jest w sklepach tradycyjnych i internetowych w tym samym opakowaniu, zaś dla zwykłych sklepów bardziej skomplikowane opakowanie jest bezpieczniejsze, ponieważ utrudnia kradzież. Producenci nie chcą oferować dwóch rodzajów opakowań, ponieważ to większe koszty. Wyjątkami są np. firmy Philips i Duracell.

Produkty w opakowaniach „nie wywołujących frustracji” 73 procent razy rzadziej otrzymują negatywne recenzje. [Kat Hannaford/giz, NY Times]


podobne treści