news

Najmniej doceniany pomysł na prezent

Od 2005 roku Amerykanie zmarnowali bony do sklepów o wartości 41
miliardów dolarów. To równowartość PKB takiego kraju, jak Ghana! Najwyraźniej wielu osobom nie chce się wybrać do sklepu, nawet jeśli nie będą musieli płacić.

Kupony świadczą o lenistwie obdarowującego, co dodatkowo zniechęca do ich realizacji. W Polsce nie zyskały jeszcze wielkiej popularności, ale u nas w wypadku braku pomysłu na prezent bardziej akceptowane jest dawanie… gotówki. Ta, w przeciwieństwie od bonów, nie ma terminu ważności.

Jak podaje TowerGroup, czyli źródło tych statystyk, 85 procent obdarowanych realizuje kupony w ciągu 65 dni od dnia otrzymania. Później – bardzo niewielu. Sprawdza się więc stara prawda, że nawet przyjemności, odkładanie w nieskończoność, stają się mało atrakcyjne. W sumie co ósmy uszczęśliwiony bonem okazuje się po prostu… tak leniwy, jak darczyńca. [ABC News]


podobne treści