wtf

Moda na selfie odpowiedzialna za wzrost zainteresowania powiększaniem ust?

Czy media społecznościowe mogą mieć wpływ na ilość przeprowadzanych operacji plastycznych? Okazuje się, że tak. A przynajmniej do takich wniosków doszli lekarze zrzeszeni w Amerykańskim Związku Chirurgów Plastycznych (ASPS).

Według nich, jedną z przyczyn obserwowanego w USA wzrostu zainteresowania operacjami powiększania ust, jest… popularność selfie i serwisów społecznościowych.

Brzmi to trochę abstrakcyjnie, ale można to wytłumaczyć w prosty sposób – ludzie coraz częściej publikują selfie w serwisach takich jak Facebook czy Instagram i chcą na nich wyglądać jak najlepiej. Najwyraźniej dla części z nich powiększenie ust jest sposobem na osiągnięcie właśnie tego. I samo w sobie nie jest to zaskakujące. Zaskakująca jest skala zjawiska.

A notowany wzrost zainteresowania operacjami powiększania ust jest niebagatelny, ponieważ w ciągu ostatnich 15 lat ilość tego typu operacji zwiększyła się aż o 50 procent. Ubiegły rok był pod tym względem rekordowy, ponieważ przeprowadzono wtedy ponad 27 tysięcy takich zabiegów.

„Żyjemy w epoce selfie, a ponieważ praktycznie cały czas widzimy nasze zdjęcia w mediach społecznościowych, jesteśmy coraz bardziej świadomi tego, w jaki sposób wyglądają nasz usta,” komentuje David Song, przewodniczący ASPS. „Procedury związane z powiększaniem ust dają wiele możliwości, a ich kształt można zmieniać w różnym stopniu.

Zdjęcie: Flickr/lattefarsan


podobne treści


Logotomia.com.pl – Tworzymy grafikę użytkową dla firm i organizacji, wydarzeń i produktów.>>>



BrowarPerun.pl – Nowy browar rzemieślniczy!


Kolorydnia.pl – Blog kobiecy – kultura, rozrywka, fitness, lifestyle.