biznesWiadomość główna

Microsoft: reklamy w zależności od nastroju użytkownika

Mechanizm wyświetlania reklam online już teraz bierze pod uwagę historię wyszukiwania. Technologia rozpoznawania twarzy da w najbliższej przyszłości reklamodawcom możliwość dobierania reklam w zależności od tego, do jakiej grupy docelowej należy osoba przed ekranem. Microsoft chce pójść krok dalej i wyświetlać reklamy dopasowane do nastroju użytkownika.

W złożonym niedawno wniosku patentowym Microsoft opisuje możliwość wykorzystania Kinecta do analizy ruchów ciała i twarzy użytkownika pod kątem jego emocji, by dopasować wyświetlane aktualnie reklamy do jego nastroju. Wniosek wspomina także o analizowaniu pod tym samym kątem emaili, fraz wyszukiwania czy nawet wyników w grach internetowych.

Firma wychodzi z logicznego założenia, że zadowoleni ludzie nie będą klikali w reklamy środków na odchudzanie za to będą zainteresowani kupnem nowego gadżetu. Z drugiej strony ludzie smutni nie wyjdą raczej na imprezę (i nie klikną na reklamę alkoholu lub biura podróży) za to mogą być zainteresowani wsparciem technicznym. Albo wizytą u psychologa.

Z punktu widzenia reklamodawcy pomysł Microsoftu musi wydawać się świetny. Szkoda tylko, że dla zwykłego użytkownika przypomina to raczej wizję Wielkiego Brata, który, oczywiście dla jego dobra jako konsumenta, bezustannie go obserwuje.

[New Scientist]


podobne treści