internetWiadomość główna

Microsoft odświeżył Hotmaila i w ciągu 6 godzin zdobył milion użytkowników

Wczoraj Microsoft udostępnił odświeżoną wersję swojego webmaila. Hotmail nazywa się teraz Outlook.com i od razu stał się hitem. W ciągu 6 godzin milion osób zarejestrowało się do nowej wersji usługi.

W sumie nic dziwnego. Nowy Hotmail (przepraszam Outlook.com) wygląda fantastycznie. Czysty, schludny i bez zbędnych udziwnień. Całkowicie pasuje do designu zbliżającego się wielkimi krokami Windowsa 8.

W przypadku webmaila nie da się chyba uniknąć porównań do Gmaila. Kiedy w 2004 roku ruszała usługa Google jej największą zaletą był minimalistyczny design, który z czasem został trochę zakłócony przez integrację z G+ oraz reklamy. W nowym Hotmailu reklam na razie brak (choć mają się pojawić) a całość została zaprojektowana praktycznie od podstaw. Funkcjonalnie otrzymaliśmy więc dokładnie to czego można spodziewać się od poczty w drugiej dekadzie XXI wieku. Outlook.com jest miejscem, z którego nie tylko wysyła się maile ale także zarządza wszystkimi sieciami społecznościowymi (z pominięciem G+ oczywiście).

Na pasku u góry głównego ekranu cały czas mamy dostęp do najważniejszych opcji, po prawej stronie znajduje się komunikator, który można zintegrować z Facebookiem. Po lewej stronie głównego okna znajdują się foldery.

Integracja z Facebookiem jest głębsza niż tylko dostęp do komunikatora. Outlook.com oferuje też integrację informacji kontaktowych znajdujących się na Facebooku i Twitterze. Oraz oczywiście z innych usług jak LinkedIn czy Gmail. Usługa jest także zintegrowana ze Skydrive a użytkownik ma możliwość edycji plików przy pomocy Office Web Apps. Udostępniona wczoraj wersja usługi nie jest jeszcze pełna, w przyszłości ma zostać także zintegrowana ze Skype.

Można oczywiście rozwodzić się nad tym w jaki sposób Outlook.com radzi sobie z wyświetlaniem załączników, ale chyba najlepiej będzie jak sami sprawdzicie funkcjonalność poczty Microsoftu.

[Microsoft, Outlook]


podobne treści