internetnewsWiadomość główna

Microsoft odświeża wyszukiwarkę Bing

Microsoft dokonał kapitalnego remontu swej autorskiej wyszukiwarki Bing. Usługa ma od teraz (podobno) zapewniać lepsze i dokładniejsze rezultaty wyszukiwania z nieco szerszego zakresu źródeł od Google (rzecz dotyczy wyłącznie angielskiej wersji Binga, nowe dodatki nie wspierają języka polskiego).

Bing, jak utrzymuje jego producent, ma od teraz bardziej niż na prostym pobieraniu informacji z sieci, koncentrować się na wypełnianiu konkretnych zadań. Doczekał się nowego, trój-panelowego designu z nieco czystszym, pozbawionym wizualnego śmietniska interfejsem użytkownika, a także usprawnionego algorytmu wyszukiwania, dającego ponoć dużo dokładniejsze wyniki od swego poprzednika.

Ponadto, Bing zawiera od wczoraj panel „Snapshots” i – dodatkowo – okienko wyświetlające nad konkretnym wynikiem wyszukiwania (po umieszczeniu nad nim kursora) powiązane z nim, różnorakie informacje. A zatem, jeśli ktoś poszukuje dobrej włoskiej restauracji w swoim mieście, Bing wyświetli mapę, recenzje, zdjęcia, filmiki, oceny i wszystko, co w jakikolwiek sposób wiąże się z danym lokalem.

Wyniki wyszukiwania Binga są mocno zespolone z mediami społecznościowymi. Dodano trzeci, zintegrowany z Facebookiem, Twitterem i Google+ panel Social, a w przyszłości Microsoft planuje uzupełnienie wyszukiwarki o kolejne media, takie jak Skype, LinkedIn lub Forsquare. Panel pozwala na bezpośrednie komunikowanie się za jego pośrednictwem z innymi użytkownikami.

Niestety, chciałoby się powiedzieć – jak zwykle, zapomniano o Polakach. Wszyscy, którzy korzystają z polskiej wersji językowej wyszukiwarki póki co (i bardzo możliwe, że przez jeszcze długi, długi czas) nie będą mogli poznać ani nowych funkcji, ani też rzekomo znacznie usprawnionego algorytmu wyszukiwania Binga. Jedynym rozwiązaniem jest… przełączenie się na wersję angielską. I chyba innego już (może nawet przez lata) po prostu nie będzie.


podobne treści