aplikacjebiznesnews

Microsoft nie obawia się konkurencji Google

Nie dalej jak wczoraj informowaliśmy was o butnych zapowiedziach Google, w którego planach na przyszły rok znajduje się przejęcie aż 90% użytkowników pakietu Microsoft Office. Co na to sam MS? Przedstawicielka giganta z Redmond – Julia White – stwierdziła w wywiadzie dla amerykańskiego dziennika New York Times, że Microsoft nie obawia się konkurencji kolosa z Mountain View.

I tak po prawdzie – chyba trudno mu się dziwić. Zdaniem White – Google nie stanowi dla Microsoftu, przynajmniej na razie, żadnego zagrożenia. Według niej, internetowy kolos nie udowodnił jeszcze, że może być prawdziwie poważnym, rynkowym konkurentem MS, ponieważ większość jego dochodów pochodzi z reklam (że co?). Jest to, zdaje się, prawda (lub nieomal prawda). Informację tę potwierdziło anonimowe (a więc dość niepewne – przynajmniej z naszej perspektywy) źródło dziennika New York Times, który donosi, że aplikacje Google wygenerowały „zaledwie” 1 z aż 38 miliardów dolarów zeszłorocznych przychodów giganta z Mountain View. A zatem – stosunkowo niewiele.

Oczywiście warto wziąć pod uwagę, że na taki wynik – poza mniejszą popularnością – składa się także fakt, iż dzieła Google są po prostu dużo tańsze od programów pakietu Office. Jest to też właściwie jeden z ich potencjalnych atutów – internetowy kolos z całą pewnością liczy na to, że część obecnych posiadaczy aplikacji Microsoftu wkrótce przestawi się na korzystanie z nieco tańszych rozwiązań.

Przed Google bez wątpienia sporo pracy – White stwierdziła, że Office 365 to w tej chwili najszybciej rozwijający się biznes giganta z Redmond, który ciągle przynosi i jeszcze długo będzie przynosić mu całkiem niezłe dochody. Tak jak pisałem wczoraj – jeśli Google liczy na przełamanie hegemonii pakietu Office musi w krótkim czasie zrobić coś naprawdę wyjątkowego. I wyjątkowo przystępnego. Microsoft, tak czy inaczej, powinien mieć się na baczności.

Źródłem obrazu jest serwis Shutterstock


podobne treści