newsportale społecznościowe

Messenger: nowe, lepsze, automatycznie odtwarzające się reklamy

 

Dzięki reklamom możemy korzystać z wielu serwisów za darmo. A skoro Facebook jest (i zawsze będzie) darmowy, nie powinniśmy się dziwić, że utrzymuje się właśnie z reklam. A skoro się z nich utrzymuje, będzie je wyświetlał tam, gdzie skupia się uwaga użytkowników.

Na przykład w swoim komunikatorze, który już jakiś czas temu został wydzielony do osobnej aplikacji. Osoba dużo bardziej złośliwa niż ja, mogłaby napisać, że dwie aplikacje, to dwa razy tyle miejsca, by wyświetlać reklamy. Ale mi przecież coś takiego nigdy nie przeszłoby przez gardło klawiaturę.

Niezależnie od powodów, w tym tygodniu Facebook zaczął wyświetlać nowe reklamy wideo w popularnym komunikatorze. Nie byłoby w tym nic nowego, w końcu reklamy nie od dziś goszczą w Messengerze, gdyby nie to, że tym razem reklamy wideo będą się włączały automatycznie, kiedy tylko się załadują.

Jak nietrudno sobie wyobrazić, będzie to całkiem irytujące – nie dość, że reklama uruchomi się praktycznie w chwili, w której ją zobaczymy, to jeszcze przy okazji wykorzysta nieco transferu danych. Właściwie jedyną pozytywną informacją związaną z nimi jest to, że nie będą one wyświetlane w samym oknie rozmowy.

Zdjęcie: Flickr/Janitors

podobne treści