portale społecznościowesamochody

Mercedes-Benz sprzedaje Smarty za pośrednictwem Sina Weibo

Kupilibyście samochód za pośrednictwem Twittera albo Facebooka? Osobiście niekoniecznie byłbym zainteresowany takim zakupem, ale Mercedes-Benz uważa, że Chińczycy są już na to gotowi.

W ramach eksperymentu, który prowadzony jest we współpracy z chińskim portalem mikroblogowym Sina Weibo, niemiecka firma zamierza sprzedać 666 sztuk Smarta w specjalnej edycji, przygotowanej dla uczczenia nadchodzącego chińskiego roku węża. Mercedes-Benz przygotował aplikację działającą na tamtej platformie, dzięki której użytkownicy mogą zgłaszać swoje zainteresowanie zakupem samochodu w cenie 128,888 Yuanów (około 12 700 dolarów).

„Po raz pierwszy branża samochodowa oferuje swoje produkty w tak innowacyjny sposób,” chwali się Daniel Lescow szef działu Mercedes-Benz odpowiedzialnego za sprzedaż samochodów Smart w Chinach.

Choć sprzedaż samochodów za pośrednictwem serwisu mikroblogowego jest czymś nowym, chiński oddział Mercedes-Benz od kilku już lat eksperymentuje z nowymi sposobami sprzedaży Smartów. Jako samochody kojarzące się z nowoczesnością i skierowane do młodszych konsumentów, Smarty sprzedawano już tam za pomocą serwisów zakupów grupowych czy w sklepie internetowym.

Dla producentów samochodów Chiny są aktualnie ziemią obiecaną, w której sprzedaż praktycznie cały czas rośnie. W zeszłym roku Mercedes-Benz sprzedał tam 15,680 Smartów czyli o 45% więcej niż w roku poprzednim.

Dla Sina Weibo porozumienie z Mercedesem jest kolejnym sposobem na monetyzację 400 milionów swoich użytkowników. Chiński serwis już od jakiegoś czasu oferuje im możliwość zakupu smartphone’ów za swoim pośrednictwem. I bardzo dobrze, choć akurat przed zakupem samochodu wolałbym się nim przejechać.

[Zdjęcie: Flickr/David Villarreal Fernandez]


podobne treści