news

Liczba aplikacji na iPada rośnie w lawinowym tempie

iPhone’owi pięć miesięcy zajęło dojście do wyniku, który iPad osiągnął dwa. Ponad dziesięć tysięcy istniejących aplikacji z App Store robi wrażenie, a wszystkie znaki na niebie i ziemi nie wskazują na to, aby w najbliższym czasie tempo ich tworzenia miało zwolnić.

iPad częściowo zawdzięcza swój sukces znacznie lepiej rozwiniętym obecnie sklepom iTunes oraz App Store w porównaniu do tych z roku 2008, w którym to iPhone debiutował. Co ciekawe, większość aplikacji znajdujących się w obu iSklepach jest płatnych. W przypadku iPada zajmują one 78% miejsca na półkach, u iPhone’a natomiast 75% (przy łącznej ilości 225 tysięcy dostępnych aplikacji).

Z tym imponującym wynikiem iPad plasuje się na trzecim miejscu na rynku aplikacji. Wyżej na podium stoją tylko Android oraz iPhone. iPad cały czas się rozwija, a iPhone niebawem zostanie wydany w kompletnie nowej wersji, co sprawi, że liczba świeżych aplikacji również zacznie rosnąć w zastraszającym tempie. Ciekawe, jak będzie wyglądać odpowiedź Google na świetne wyniki konkurenta. [Jack Loftus/giz, AppleInsider]


podobne treści