biznesmobilenews

Lenovo odkupiło Motorolę od Google

Konia z rzędem temu kto spodziewał się takiego obrotu spraw. Nie będzie chyba przesadą stwierdzenie, iż nie ma na świecie „eksperta”, który jeszcze kilka tygodni temu przewidziałby, iż Motorola wkrótce przestanie być częścią imperium Google. Ku zdumieniu wszystkich – tak jednak właśnie się stało. Jak poinformowali wczoraj przedstawiciele Giganta z Mountain View, słynna firma trafiła w ręce chińskiego Lenovo.

Gdy w 2011 roku Google kupiło Motorolę za oszałamiającą kwotę 12,5 miliarda dolarów, mało kto spodziewał, iż ta szybko stanie się prawdziwym wrzodem na wynikach finansowych giganta. Mimo oczywistych trudności, zdawało się, iż Google nie zaprzestało poszukiwania sposobu na wykorzystanie uśpionego potencjału firmy i ciągle zamierza przekształcić ją w pion odpowiedzialny za produkcję kolejnych generacji smartfonów i tabletów z serii Nexus. Dziś wiemy już, że tak z pewnością się nie stanie.

Patrząc na kwotę przejęcia Motoroli przez Lenovo można by pomyśleć, że Chińczycy natrafili w Stanach na nie lada promocję. Zamiast 12,5, firma zapłaci Google niecałe 3 miliardy dolarów. W ratach. Co więcej, na konto giganta z Mountain View początkowo wpłynie „zaledwie” około 1,5 miliarda dolarów (w tym ledwie 660 milionów w gotówce). Na resztę trzeba będzie poczekać trzy lata.

W końcu odrobina cierpliwości jeszcze nikomu nie zaszkodziła.

Co ciekawe, choć różnice w kwotach wydają się aż nader oczywiste, słowo „promocja” nie do końca oddaje charakter dokonanej transakcji. Dlaczego? Ano dlatego, iż Google zadbało o to, by to co najcenniejsze dalej pozostało jego wyłączną własnością. Lenovo otrzyma prawa do całego pakietu produktów Motorola Mobility (w tym m.in. smartfonów Moto X, Moto G czy serii Droid Ultra), ale to gigant z Mountain View pozostanie właścicielem przeważającej części patentów firmy. Patentów, na licencjonowaniu których będzie mógł odbić sobie straty związane ze średnio udanym małżeństwem.

Lenovo zaś wydaje się być całkiem zadowolone ze swego nowego nabytku. Chińska firma, która od dawna poszukiwała sposobu na zaznaczenie swojej obecności na rynku smartfonów, chce aby Motorola pomogła jej w nawiązaniu równiejszej walki z największymi producentami urządzeń mobilnych. Czas pokaże czy jej pragnienia znajdą pokrycie w rzeczywistości.

Źródło: Gizmodo.com / Źródło grafiki: Technobuffalo.com


podobne treści