design

Lepsza dla nas i dla środowiska wersja kubków McDonald’s

Klienci francuskich McDonald’sów wkrótce otrzymają kawę w estetycznych, ceramicznych kubkach wielokrotnego użytku. Chodzi o to, by zniechęcić do zamawiania napojów w papierowych kubkach, które potem wyrzucamy.

Zachęta jest wielka: kubki będą dawane do kawy bez dodatkowych opłat. Do tego naczynia zaprojektowane przez guru wzornictwa, Francuza Patricka Norgueta są fantastyczne: proste, sympatyczne i funkcjonalne.

Francuska sieć zamówiła pięć milionów kubków, które powędrują do klientów w czasie specjalnej promocji.

Kolorowe opaski otulające kubki pełnią trzy funkcje: przypominają, że chodzi o produkt McDonald’s, chronią dłonie przed poparzeniem i dodają barw białemu naczyniu. Opaski mają sześć wersji kolorystycznych i dyskretne logo.

Od czasu, gdy marka zaczęła prowadzić sieć kawiarni McCafe, wprowadzono wiele zmian, by bistra kojarzyły się z uroczymi kawiarniami, a nie fast foodami śmierdzącymi frytkami. Koszt dla środowiska jest jednak wysoki – miliony kubków lądują na wysypiskach.

Pozostaje pytanie: czy klienci będą myć kubki i zgłaszać się z własnym w punktach McCafe? Prawdopodobnie pojawi się zachęta polegająca na udzielaniu takim osobom rabatu na kawę. Prosimy o podobną promocję w Polsce! [Patrick Norguet, Inhabitat, Dezeen]


podobne treści